Ny Deep Sea

Muligheten for rabatter har blitt diskutert her nokså nylig. Sveitserfrancen er rekordsterk og marginene til AD'ene er mer eller mindre oppspist. Rabattene sitter derfor ikke løst. Med nye prisøkninger på vei, vil det nesten være et "varp" å kjøpe den til 69. Prisene er estimert å stige med 10-20%.

Å sammenligne prisene i Norge og utlandet er litt urettferdig. Vi har et helt annet kostnadsnivå her i landet, enn mange andre steder.

Men, om du skulle være så heldig å få rabatt, så informer oss gjerne om hvem og hvor :)

Så bra! Jeg sitter igjen med akkurat samme følelsen! Her har vi både samer og billige klokker, hva holder meg igjen i Oslo??? :p

Så bra! Jeg sitter igjen med akkurat samme følelsen! Her har vi både samer og billige klokker, hva holder meg igjen i Oslo??? :p

Er det feil å poengtere at både samene og de billige klokkene blir "importert" til oslo slik at om du er på jakt etter noen av delene er du strengt tatt på riktig sted der du er? ;)

Takk for innspill.
Vel, jeg har fått tilbud av både Lervik, Bjerke og Saastad. Jeg følte meg faktisk litt presset...at jeg var heldig om jeg fikk den til 69.000,- før prisstigning. Jeg repliserte at jeg synes det var drøyt, iom. prisnivå i Europa, USA. Jeg gidder ikke gnage på kjiipinger. Hvis grensen for å tjene penger starter på 15 tusen for en klokke. Jeg driver selv business, og jeg har lært meg at det er DB (penger, kroner, cash) du sitter igjen med, og ikke prosenter. -Men for all del, de må gjerne tviholde på prisene sine, jeg ordner meg på annet hold:)

Sånn ere....bare!

Her bommer du litt IMO:p

Vi skal være sjeleglad for at ikke alle ADer strør om seg med rabatter for kortsiktig fortjeneste. Alle skjønner at fortjenesten i kroner er god på dyre klokker, men dette hadde tatt livet av fornuftig priset brukthandel. Vi må også huske på at produsentene har klare retningslinjer på hvor høy rabatt det tillates gitt, både for å verne om merkevaren, men like viktig; sørge for et likvid annenhåndsmarked. Det hadde ikke vært en eneste high-end produsent igjen hvis ikke det var rimelig enkelt å få tilbake deler av kjøpesummen ved et videresalg...

Når det er sagt så liker vi jo alle å gjøre en god deal!;)

au...

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg. Når klokkene stiger jevnt og trutt...så er det faktisk godt gjort. Jeg har tjent penger på tidligere solgt Rolexer..og det er jo ikke mange andre klokke produsenter som greier det. Har hatt Omega Planet Ocean, (som forøvrig ikke var helt god..) som jeg røyk maaange tusen på. -som forventet forøvrig.

Det er dog en balanse her... Alle er tjent med flere nye rolex i markedet. Så lenge ikke alle kundene får 20% rabatt og så lenge ikke alle velger å selge dem 20% lavere enn alle andre igjen i bruktmarkedet har det ikke så mye å si - ultimat sett er det bedre å tjene 2000kr på et salg enn 0 kr selv om det beste selvsagt er å tjene 15000 kr.

Alt med måte osv ;)

Min kollega har vært runden hos alle AD i Oslo sentrum med ett ur kjøpt på nett, og de nekter å ta den inn... Ingen stor feil, uret går for fort, men de vil ikke ta i det. Har bedt ham om å prøve å la være å legge det frem som en reklamasjon med gar.bevis, så da får man se om det hjelper. Leverer man bare inn uret og ber om en regulering sjekker de vel ikke opprinnelsen?

Omega det er snakk om??For da kan den jo evt leveres direkte til Swatch Group, så får han se hva de sier! Nei, da vil man jo betale for en jobb, og det lar seg nok gjøre uten problemer! Kommer man derimot med garantibevis fra nettet og "skal ha" klokken regulert blir nok svaret som din kollega fikk.. Er det snakk om bruk av den internasjonale garantien er det, som nevnt over, Swatch Group på Kalbakken han kan ta direkte kontakt med...

Trangsynte forhandlere

Min kollega har vært runden hos alle AD i Oslo sentrum med ett ur kjøpt på nett, og de nekter å ta den inn... Ingen stor feil, uret går for fort, men de vil ikke ta i det. Har bedt ham om å prøve å la være å legge det frem som en reklamasjon med gar.bevis, så da får man se om det hjelper. Leverer man bare inn uret og ber om en regulering sjekker de vel ikke opprinnelsen?

Om forhandlere bannlyser import/ nettklokker så tror jeg de gjør seg selv en bjørnetjeneste. Det åpner for en markedsmulighet for en som vil bryte dette mønsteret, og de risikerer å henge etter. -igjen, se til bilbransjen.

En klokke-modell er lik over hele verden, det er servicen og "metaproduktet" rundt som avgjør om prisen er lik. Er din butikks pris høyere, så må du tråkke til på andre områder og service og vennlighet er defintivt en viktig ingrediens. Tror mange som driver i denne bransjen kunne ha godt av å løfte blikket litt

joda, Jørgensen virker å være en grei kar, og han gav meg et hyggelig og fair tilbud, ikke noe crazy, men bra nok til at jeg aksepterte. Du viser sikker litt til min "ønsker kjøpt" annonse, og det er også litt for å lodde bruktprisene.

Null respons, og det er helt fint! -Da vet jeg at de som har dem vil fortsette å ha dem!

joda, Jørgensen virker å være en grei kar, og han gav meg et hyggelig og fair tilbud, ikke noe crazy, men bra nok til at jeg aksepterte. Du viser sikker litt til min "ønsker kjøpt" annonse, og det er også litt for å lodde bruktprisene.

Null respons, og det er helt fint! -Da vet jeg at de som har dem vil fortsette å ha dem!

Høres bra ut! Vi får håpe du blir fornøyd. Dette er som du sikkert har lest en klokke som både blir elsket og hatet. For min del elsker jeg den på bilder men "hater" den på armen. Er så irritert for at den ikke passer meg, for det er en døds kul klokke.

jeg er sikker på den passer på armen din, så kraftige håndledd har du vel knapt;)

I manges øyne passer ikke Rolex på noens arm, glorete status symbol. Jeg ser helt annerledes på det, og tenker heller mer på at jeg virkelig liker dt enkle, gjennomførte og fullstendig kompromissløse denne klokka representerer. Det er en drøy investering for 80 gram med stål og glass...men så er det i bunn og grunn ikke det du betaler for heller, men en Rolex

Du blir helt sikkert kjempe fornøyd ! DeepSea'en er som mann blandt menn iforhold til andre Rolex ;)

80g

Ikke et at det betyr så mye, men den må da veie minst 200gram? Prøve den på hånda, og den var diger! Men
lekker var den! Bare litt stor for meg..