Ny fersk amatør rolex eier

Medlem
25. jan. 2016
Sted
Oslo
Hei Dere :)

har akkurat kjøpt meg en daytona 2013, så og si ubrukt. med komplett alt.

Men er lite jeg kan/vet om denne klokken, så tenkte og spørre dere. Eller jeg vet veldig lite om klokker generelt....

Grunnen til jeg valgte hel stål daytona er litt investering også. Den er jo så si som ny, så brukt den kun noen dager, og det kom lett en del hairlines. Som jeg har forstått så er det mulig og poleres ved senere tidspunkt?

Lurer også på om det gjør noe skade hvis bade den i salt vann, svømme med den i basseng, dusje med den?

Ikke brukt den etter 4 dager, så den har stoppet helt, hvor lenge varer denne klokken ca etter "full ladet" med mye bevegelse?

lurer også på hvordan man legger opp bilde her? er ikke flink med pc heller...

Mvh
Ny amatør rolex eier :)

Jeg er ingen Daytona ekspert, men lurt å legge ved modellnummer så blir det litt lettere for ekspertene å svare.
Ang. bilder:
Lag deg en profil på imgur.com
Trykk så på "Upload images". Og finn bildet på PC'en din.
Når bildet er nedlastet, trykk så på "Start Upload"
Når prosessen er ferdig venstreklikker du på bildet og trykker "kopier bildeadressen"
Gå så inn på tidssonen.no. Opprett en ny tråd/svar på tråd. Så trykker du på "bilde" (den til høyre for smiletegnet over der du skriver) og limer inn.

Hei @Crystallcola, gratulerer med en av mine favoritter.

Om du virkelig ønsker å polere, så koster det 1.000,- til 1.500,- hos en Rolex forhandler. Men tenk deg godt om, hairlines kommer igjen, uansett bruk. (dette gjelder alle klokker, ikke bare Daytona med polerte midtledd)

Jeg har hatt en del Daytona og har badet med de alle sammen, både i ferskvann, saltvann og i klorvann. Om lørdag var jeg et par timer i badeland og satt ny rekord i vannsklia. Hva skal man med flott klokke om man ikke bruker den? ;)
Det viktige er å ta en trykktest hos forhandler, så er du sikker på at den er tett. Det er også lurt å skylle klokken i ferksvann etter klor og saltvannsbading.

Bruk den og nyt den.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Simon og Timewarp