Ny gammel Sub!

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Siste nyervervelse, en Submariner 5513 :mrgreen:

2.3mil serie, så ca. 1967/68. Meget pen matt skive, jevnt patinert tritium. Kassen har nok vært polert litt mer enn jeg opprinnelig trodde, men vi får kalle tilstanden "sjarmerende" :) Dome-glasset var fryktelig ripete, men noen timer med Polywatch gjorde underverker.

Går greit, fra +1 til -10 sek per døgn avhengig av posisjon. Skal nok få en liten service.
Ser at Alf Lie har risset inn navnet sitt og noen nummer under en lug, så den har trolig hatt service der for en god del år siden.

Lenken viste seg å være en 78360 (altså til GMT eller Explorer), så den må byttes ut. Trenger en 93150 dersom noen har :)
Enn så lenge får den dermed en svart Nato. Bedre bilder kommer etterhvert.

Klokkebilder199.jpg

Grattis med nytt ur Anders!!!

Hm... jeg tror jeg har en anelse om hvor du har kjøpt det, da jeg så vidt var inne på tanken å kjøpe det selv ;) Men på grunn av diverse andre klokkekjøp pluss et lite leilighetskjøp utgikk det med stormskritt :(

I alle fall veldig godt å se at uret har fått et så godt hjem! Gleder meg til å ta en nærmere titt neste gang vi sees!

Gratulerer!
Sub no date har lenge vært på "må ha listen". Det er noe spesielt å se de tidligere versjonene med den matte dialen og ikke noe krimskrams rundt lumen, nydelig!
Passet bra på Nato`n og, men synes nesten du må få skaffet deg en Bond nato :mrgreen:

Hehe, har en Bond Nato, har bare ikke fått tatt bilde av den på Rolex Suben ;)

Men slik ser den ut på Tudoren min:

Klokkebilder036.jpg

Gratulerer!

Den ser jo ikke brukt ut?
Ta den gjerne med på gtg'en den 21. :)

Jeg hadde beholdt den på NATO-rem.. utrolig mye lekrere og en tanke mer utradisjonelt enn den litt kjedelige lenken.

Takk, DJ!

Den er nok godt brukt ja, tror bare jeg var heldig med vinkelen :) Den ene kroneskulderen har vært skadet, så den er polert en god del ned. Tar man med seg andre merker på Panerai GTG, da? ;)

Nato er vel og bra, men jeg liker nå godt lenker også jeg da. Om ikke annet er jeg ikke fornøyd før jeg har en komplett og pen lenke. Ikke så opptatt av gammel lenke dog, så lenge den er typeriktig. En 93150 er en 93150 ...

Har fått litt hjelp på serienumre og år, det viser seg at de fleste listene som ligger ute er feilaktige mht slutten av 60-tallet. The Vintage Rolex Case Number Project antyder (1969/)1970 som mer sannsynlig, og det sier endel andre folk med autoritet. Så da vet jeg (og dere) det :)

Anders skrev:
Tar man med seg andre merker på Panerai GTG, da? ;)

SELVSAGT tar man med seg andre merker!!! Som regel alt man har fått nytt siden sist man møttes ;) Så her er det bare å ta med seg diverse godsaker - ja, jeg vet du har et par av de :D

Risti4life skrev:
Anders skrev:
Tar man med seg andre merker på Panerai GTG, da? ;)

SELVSAGT tar man med seg andre merker!!! Som regel alt man har fått nytt siden sist man møttes ;) Så her er det bare å ta med seg diverse godsaker - ja, jeg vet du har et par av de :D

INNGANGSBILLETTEN til en Panerai GTG er at du har en PAM eller i nær framtid anskaffer deg en ;) , så ta med godsakene ! :)

Anders skrev:
Har fått litt hjelp på serienumre og år, det viser seg at de fleste listene som ligger ute er feilaktige mht slutten av 60-tallet. The Vintage Rolex Case Number Project antyder (1969/)1970 som mer sannsynlig, og det sier endel andre folk med autoritet. Så da vet jeg (og dere) det :)

Hm, da er jo nesten alle lister på serienumre feil, både på nettet og i bøkene fra Dowling & Co. Liste fra et lignende prosjekt på et tysk Rolexforum indikerer også ca. 1968 (ligger på Oysterworld).
Men 1970 stemmer bedre med "feet first"-skiva. I så fall har jeg tvillingbroren! Får du åpnet baklokket står det sannsynligvis årstall der.

Uansett et vakkert ur! Og BTW, kjøp ikke 9315-lenka, selv om det er den tidsriktige. Den slår alle rekorder i blikkskrammel-feeling... :(

Takk, Jo! Rolex serienumre er definitivt ikke en eksakt vitenskap :D Har ikke åpnet baklokket ennå, har ikke Rolex-åpner og det satt for godt til at min "sticky ball" tok det. Men skal sjekke når jeg har den til service.

Verket har ikke hack-funksjon.

Takk for tipset om lenka, btw ;) Jeg trenger ikke noe som er mer skramlete enn 93150, det er sikkert ...

Gratulerer! Jeg kjører min 1680 på bond nato, eller vanlig sort. Har ikke peiling på lenke nr... men lenka er noe dritt..

RolexSub1680.jpg

det neste må bli en vintage gmt!!? :D litt bedre lenke, men, med ny lås.

RolexGMT1675.jpg

Vel, jeg endte opp med å kjøpe en 93150 til slutt :) På Bjerke tilogmed. Sinnsyke priser på brukte lenker på eBay, TZ og Vintage Rolex Forum, så når det ikke var noe poeng for meg å kjøpe en gammel 93150 kunne jeg jo like godt bare rusle ned i Karl Johans gate :D

Jeg har nok kommet fram til at jeg liker raslete stållenker ganske godt likevel :mrgreen: