Ny gutt i klassen..

Medlem
23. okt. 2009
Sted
Kristiansand
Og nå tenker jeg på klokka..(tok nettopp introen i SnikkSnakk)

DSCF0174-1.JPG

DSCF0177-1.JPG

DSCF0196.JPG

DSCF0197.JPG

Scubapro 500 ankom i går,godt brukt men fungerer utmerket!
Vurdere å få slipt en ny krystall,men ellers synes jeg egentlig swirlies og småriper bare er fint på en vintage.Den skal ha levd litt..
Så vidt jeg har skjønt ble den nesten utelukkende solgt i butikker som førte dykker utstyr av merket Scubapro.
Vanskelig å finne noe særlig info om disse,noen mener at det var Eterna som sto bak dem?(Jarl..? :D )

Marius

Jeg VED det ikke, men der er ingen som helst specielle Eterna kendetegn ved den. Eterna havde jo deres super kontiki som dykkerur - meget brugt ex i mellemøsten og herunder meget af den Israelske hær, men der er altså ikke spor Eterna over denne, hverken over kransen eller cushion kassen eller visere osv.

Sjov/flot er den absolut - hvordan ser bagkassens gravering ud? - Ved du hvad der ligge for værk i den - eller kan få/har foto af det?

Jeg kan tro der er forbindelse til Eterna via at det er en ETA motor i den, og at den jo kommer fra Eterna oprindeligt, men ikke mere end det.- Men bare TROR

vh

Flott nykomling!

Du har rett i at det er en Eterna-kobling. Bezelringen er den samme som på Super KonTiki IDF.

Det er mange Eternasamlere som kjøper disse for å ha en extra bezel.

eterna-super-kontiki-idf-watch.jpg

Mvh
Jarl

Jarl fr. skrev:
Flott nykomling!

Du har rett i at det er en Eterna-kobling. Bezelringen er den samme som på Super KonTiki IDF.

Mvh
Jarl
Flot - Yes - det er da helt rigtigt - den IDF havde jeg aldrig set, flot er den- er der andet Eterna over det (i det :) )

Jarl fr. skrev:
Flott nykomling!

Mvh
Jarl

Er det noe denne mannen ikke vet??? :D
Takk skal du ha Jarl,selgeren sier at bezelringen er en erstatning av Bucherer fabrikat.Det kan vel medføre riktighet ,Bucherer var vel under Eterna paraplyen så vidt jeg vet.

Har fått kontakt med en som samler på disse i USA,han opplyser at dette er den mindre utgaven av 500,den store er omtrent samme dim. som Aquastar Benthos 500.
Skal prøve å få lagt ut et sammenligningsbilde.

Er det din Eterna Super KonTiki?de er jo bare helt utrolig flotte.. :eek:

Har blitt kvitt et par Squale`s som aldri ble brukt.Har noe gøy på trappene nå,en ORSA og mitt første digitalur (delvis,ihvertfall..) er incoming.
Ser du driver å lufter ut litt du og,noe gøy på gang?