Ny her! - Lucien Piccard??

Medlem
16. juni 2011
Jeg er helt ny på dette.
Jeg har lenge drevet og kikket på klokker, først og fremst fordi den ene jeg har begynner å bli gammel og stygg.

Som med alt annet jeg eventuelt har planer om å anskaffe så saumfarer jeg nettet etter informasjon. Da skjønte jeg snart at klokker er noe mer enn en duppeditt som viser tiden!
Nå har jeg blitt så fascinert av dette at jeg vurderer å anskaffe en "skikkelig" klokke. Jeg har sjekket flere steder, og på ebay der ser jeg noen klokker av merket "Lucien Piccard". Det virker som et anerkjent merke og der er det noen som appellerer til meg, men her på forumet er dette merket aldri nevnt. Hva skyldes det?
Hva tror dere om dette merket? Andre forslag?

Aldri hørt om, men inntrykket jeg fikk fra å titte på hjemmesiden deres var ikke akkurat kvalitet. Virker som et billigmerke.

I tillegg synes jeg majoriteten av klokkene var ganske harry.

Stygt, overpriset og selv om merket faktisk har endel historie: idag er det et rent "ful-merke" som kun selges på nett. Det er så langt fra "anerkjent merke" som du kan komme. Kjøp noe annet :)

Velkommen, Hawkeye :)

Som de andre sier; finn noe annet. 21 sider med klokker på hjemmesidene deres. Ikke en eneste som jeg fant tiltalende. Det så ut som overprisede Bjørklundklokker. Men, smaken er som baken...

Jeg fant en som jeg kunne like og prisene virket ok! Men så feil kan man ta! ;)
Jeg vil se etter noe annet til en ok pris. :)

Jeg fant en som jeg kunne like og prisene virket ok! Men så feil kan man ta! ;)
Jeg vil se etter noe annet til en ok pris. :)

You chose wisely....
;)

Lykke til i jakten - det er mye pent der ute, men prøv å sikte deg mot de litt mer kjente og etablerte produsenter. Det lønner seg på så mange måter.

Etter hva jeg kan se på eBay ligger de aller fleste fra en 1000-lapp og godt nedover. Er vel grenser for hvor mye man kan kreve, utover at man liker det man ser da:confused::confused::confused: