Ny her!

Medlem
10. aug. 2011
Sted
Asker
Hei

Nå har jeg lest her inne i flere uker og tenkte det var på tide å registrere meg.

Klokkeinteresse har jeg alltid hatt, men ikke klokkene, trodde jeg...
I sommer startet jeg å se gjennom en del gammelt "skrot" som bare hadde ligget bortgjemt en stund. Der fant jeg en del gamle klokker som startet avhengigheten. Jeg fant først en Certine DS-2 som var i grei stand. Jeg fant også en vintage Longines som jeg ikke har noe mer info om. En nyere Seiko Kinetic som jeg heller ikke finner ut noe mer om (denne har jeg vist om en stund, men fungerer ikke helt som den skal) + en del dame-ur.

Bilder kommer en annen dag og da hadde det vært fint med litt hjelp til å få mer info om disse urene.

Jeg gjorde også mitt første kjøp i dag, det ble en Omega Geneve med cal. 601 i veldig god stand. Det er vel ikke så mange fake ute å går av disse håper jeg?

Planene fremover er nok å skaffe seg et hverdags-ur, så jeg slipper å bruke vintage til alt. Budsjettet er stramt, for kjøp av leilighet og ny bil står også for tur. Men vi får se hva som prioriteres først...

Her kommer bildene. Beklager mobilkvalitet..

Seiko Kinetic
IMAG0068.jpg

Omega Geneve
IMAG0067.jpg

Certina DS-2
IMAG0066.jpg

Longines
IMAG0065.jpg

Heisann og velkommen!

Gleder meg til å se mer bilder av de gamle såvel som det nye gamle uret!
Med tanke på ektehet og slikt er det ikke så mye beint fram falske vintage Omegaer i omløp. Det er derimot en risiko for klokker som er satt sammen av diverse deler og klokker som er overrestaurert. Vanskelig å bedømme uten bilder. :)