Ny "holy grail" ankommet...

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Jeg har nå endelig kunnet avhente et ur jeg lenge har fundert på, men hittil funnet noe vel kostbar... :roll:

En ny Glashütte Original Senator Navigator med Panoramadato lå idag klar hos urm. Tidemann i Oslo. :D

Klokken er 44mm og 13,9mm tykk, har bakside av safirglass og har det spesielle inhouse verket cal 100.

GOSenNavBD.jpg

Flere bilder vil følge.

Gratulerer så mye!!! Tidemann i oslo er en bra butikk? God service?

lykke til med den ny klokka! :D :D

(ps. synd jeg leste mailen ifra deg for seint! :? Hadde vært moro med den ny pam!)

Gratulerer med nytt! Den klokka der er så fantastisk pen, jeg har vært innom Tidemann maaaange ganger og sett på den, den er rett og slett så pen at jeg bare blir helt mo i knærne av å se på, så pen og bare du vet at du bare må ha en sånn og mister helt fatningen djv bsdl jfnb jdf jdbfkd jdkfnkd jkdnfkd

:eek: :eek: Kommer det en ny tattoo også :D

Gratulerer med en utrolig flott klokke. Har prøvd og kjent på den, og må si det er kvalitet tvers igjennom!!

krille skrev:
Gratulerer med nytt! Den klokka der er så fantastisk pen, jeg har vært innom Tidemann maaaange ganger og sett på den, den er rett og slett så pen at jeg bare blir helt mo i knærne av å se på, så pen og bare du vet at du bare må ha en sånn og mister helt fatningen djv bsdl jfnb jdf jdbfkd jdkfnkd jkdnfkd

:D :D kjenner igjen den følelsen.

Gratulerer BRIO, en utrolig flott klokke 8)
Men er ikke Glasutte ekstremt høyt priset? Noen som vet hva Glashutte begynner på?

HerrUr skrev:
krille skrev:

Men er ikke Glasutte ekstremt høyt priset? Noen som vet hva Glashutte begynner på?

GO er ikke billige. Starter på 4000 Euro og fortsetter til det svært kostbare. Men jeg oppfater dem ikke som ekstremt høyt priset - sett i forhold til kvalitet og tilgjengelighet. Med en produksjon på 7.000 klokker i året ligger de på nivå med sammenlignbare merker.

Klokken til Brio er et mesterstykke og kaliber 100 er et nydelig teknisk verk.
Den vil klart kle winderen til GO
i_1663_uhrenbeweger_GO.jpg

Enig med overnevnte; Glashutte har fantastisk kvalitet for pengene :D . Klokkene har dessverre en grim tendens til å halvere seg i pris og mer til på annenhåndsmarkedet. Det gjør at man kan gjøre virkelige kupp hvis du kjøper brukt.

Personlig har jeg sett veldig på Glashutte Panodate Panomatic Lunar, et helt nydelig dressur.

Glashutte.jpg

Klokken koster 79K i Norge, men ellers på nettet kan du lett få tak i helt nye til under halvparten. Brukte helt ned i under 30K. Virmler av de på blant annet Ebay. Skal til N Y i desember så vi får se da, synes det er synd at Glashutte holder seg så katastrofalt i pris at det nesten føles direkte uansvarlig å kjøpe de nye i butikk. Men hvis ikke penga hadde hatt betydning er jeg jo ikke i tvil om hva jeg ville gjort :D ,

Senatoren er uansett et helt nyydelig ur, du kommer helt sikkert til å bli kjempefornøyd Brio! Gratulerer med en kjempeklokke! :D

1963 skrev:
HerrUr skrev:
krille skrev:

Klokken til Brio er et mesterstykke og kaliber 100 er et nydelig teknisk verk.
Den vil klart kle winderen til GO
i_1663_uhrenbeweger_GO.jpg

Vel, 1963, der pirret du en farlig side ved meg......må nok snakke med Tidemann & co på mandag.... ;)

He, he - det bør du nok ikke for jeg tror jeg vet utfallet av den "snakken"
Jeg har samme winder selv, sammen med orginal boks for 6 klokker, og liker den veldig godt. Den kan stilles i flere modus og antall omdreininger i døgnet. I tillegg har den en smart funksjon; den kan stilles på nattmodus. Dvs at winderen sover i et gitt tidsrom pr døgn.

Gratulerer med flott ur!!

Tror du kommertil å bli stadig mere fascinert av G.O. når du har fått fatt i en.

Ser du allerede har fått deg en solid rem ;)
Har hatt min G.O.Navigator i 2 år og tar meg stadig i å imponeres av nøyaktigheten kvaliteten på uret.
Når det gjelder service på Tidemann syns jeg også den er helt upåklagelig, men det er et "farlig" sted å frekventere :D siden de har så mye bra.