Ny jobb...

Medlem
30. okt. 2010
Har godt betalt jobb og tæring etter næring. Kunne man da sagt ja til mulighet med mer ansvar og paradoksalt nok ned i lønn? Erfaringer med tilsvarende hos dere?
- stort minus er mindre penger til klokkekonto..

Grei lønn er OK, men det viktigste er jobbens innhold og glede.
Heller glede seg til mandagen med en grei lønn, enn å grue seg til jobben med en fet lønn.
Gleder du deg til/over jobben, så gjør du også en bedre jobb.

Kommer ikke mye lenger i eksisterende, men kan muligens nærme meg på sikt i nye. Ekstrem forskjell på privat / stat. 30% blir noen fine ur det...

Litt for stort gap. Man kan i mange tilfeller endre på sin eksisterende stillingsbeskrivelse, endre oppgaver eller liknende også.

Stort ansvar betyr ikke noe for meg. Men interessante faglige arbeidsoppgaver betyr mye for meg.

• Liker
Reaksjoner: RELOX
Heller glede seg til mandagen med en grei lønn, enn å grue seg til jobben med en fet lønn.
Man har jo selv det største ansvaret for å skape trivsel i hverdagen, men det var det med gjerder og gress... trives som leder fra tidligere, men også fint å slippe som i rollen jeg har nå.

Med jobb i det offentlige følger kanskje mer fritid og/eller regulert arbeidstid?

Ellers enige med fortalerne - arbeidsoppgaver, trivsel og ansvar er like viktig som lønn :)

• Liker
Har gjort det samme. To forskjellige verdener. Grei erfaring å ta ta med seg (og det var en del av en karriereplan), men jeg kommer til å ta turen tilbake til det private.

• Liker

Fasit for min del.
Husker jeg byttet jobb for pengene en gang for endel år siden.
Når onsdagen kom hadde jeg mest lyst til å kjøre en kulepenn inn i øyet bare for å føle noe...for ikke å snakke om kollegene.:confused:
Det er bedre å glede seg til å gå på jobb hver mandagsmorgen enn det er å glede seg til lønning en gang i måneden.
For enhver som er underbetalt og ikke har råd til hverken fine klokker eller greie ferieturer høres dette selvsagt ut som bullshit...:rolleyes:

Trives i jobben nå, men har krevende kunder som betyr at det blir en del ekstra arbeid på kveld og helg. Litt elsk/hat.

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Poenget er å finne mest mulig av begge deler. Det finnes jobber som er ytterst motiverende og som betales nada - samt vice versa.

Disse parametrene er derimot ikke gjensidig utelukkende alternativ - fordi du selv sitter med fasit i 50% og den andre 50% finnes "over alt". :)

Kan man ha begge deler? Ja.

• Liker
Poenget er å finne mest mulig av begge deler. Det finnes jobber som er ytterst motiverende og som betales nada - samt vice versa.

Disse parametrene er derimot ikke gjensidig utelukkende alternativ - fordi du selv sitter med fasit i 50% og den andre 50% finnes "over alt". :)

Kan man ha begge deler? Ja.
Utfordringen er at jeg ikke kjenner veldig godt hva jeg går til. Jeg har en multikrierieanalyse klar ;) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Multiple-criteria_decision_analysis