Ny klokke 10-25.000

Medlem
4. aug. 2014
Sted
Nordover
Vurderer nytt ur i samlingen. Må være 39-42mm og passe vanntett. Prisklasse 10-25.000,-

Hva er best mellom Rolex og Omega i denne prisklassen?

Hva legger du i "passe vanntett"? :) Om dette er WR100 så kan du nok muligens få noe fra Rolex innenfor det prissegmentet, da primært Explorer 1 (36mm) og Explorer II (39mm) om du er veldig heldig med prisen. Om du skal ha noe fra Rolex med en høyere WR enn 100 må du nok over på en Submariner. Det er ikke umulig å få en Submariner til 25.000, men dette er sjeldent og da er den uten boks og papirer :) Dette tatt i betraktning tror jeg at Omega vil kunne passe budsjettet mye bedre. Her vil man nok kunne få tak i mange forskjellige seamastere i 15-20 segmentet og muligens nyere Omega POs fra 20-25. Uansett hva du velger blir du nok fornøyd! :)

Har du vurdert Omega Planet Ocean 42mm med caliber 2500. Disse kan man men litt hell finne i bra stand til rundt 17-20.000,-
Hva som er best mellom Omega og Rolex. Det er umulig for meg å svare på. Kanskje nestemann kan :rolleyes:

Jeg slår et slag for Tudor Pelagos:cool: Brukt til rundt 19-20K, og ny til ca 28k. Jeg savner virkelig min.. Den har en helt fantastisk lume! Og så har den Rolex DNA:rolleyes:

Hva med en pent brukt IWC Aquatimer eller IWC Pilots Chrono? Begge koster 36-42K ny, og kan helt sikkert fås pent brukt til visst du er litt heldig 25K!

Redigert:
Du kan få en ny Tudor Black Bay om du liker den. Det er jo ikke Rolex, men de er hvertfall i familie;)

Ellers har jo @trqen min gamle flørt fra Omega. Den savner jeg faktisk ganske mye. Her får du en pen klokke med magisk skive og flotte blånerte visere for en ålreit penge. 8500-verket ble jeg veldig glad i, med sine 60 timers kraftreserve. Tror også dette er den mest nøyaktige klokken jeg har hatt, med ca 1sek i døgnet. Jeg kan gå god for både klokke og selgeren. Kjøp gjerne denne, så slipper jeg og kjøpe den tilbake:p

Begge klokkene er vanntette, henholdsvis 150 og 200 mwr. Holder mer enn nok til en normal dukkert hvertfall:)

Redigert av en moderator: