Ny klokke (allrounder)

Medlem
27. juli 2013
Innlegg
8
Heisann!

Jeg ønsker å kjøpe min første ordentlige klokke men vet ikke helt hva jeg ønsker. Jeg ønsker en allrounder siden jeg kun skal ha en klokke. Klokken skal kjøpes ny hos forhandler.

Klokken må komme med lenke, må ha dato og ikke være større en 42mm.
Har dere noen forslag på hvilke klokker jeg bør ta en kikk på?

Budsjettet er 50k.
 
Submariner, GMT-c eller Explorer 2 er alle fine allroundere i den prisklassen:) trår ikke feil med noen av disse!
 
Rolex Explorer I, 39mm.
Jaeger-Lecoultre Master Memovox.
Zenith Espada.
IWC Ingy 40mm.
Breitling Navitimer.
Breitling Transocean.
Panerai 392.
Panerai 512.

Edit: sorry, ikke alle med dato og lenke her.
 
Måneklokka, Omega Speedmaster
Rolex Explorer I, GMT, eller Sub.
IWC ingy
 
Usikker på når den er leveringsklar, men du får den også på lenke.

the-omega-speedmaster-57-co-axial-chronograph-1.jpg


OMEGA Watches: BASELWORLD 2013 - The Speedmaster
 
Hva med en OMEGA Planet Ocean cal. 8500 i 42mm?

Disse ligger på ca 35k, og er utrolig mye klokke for pengene :)

Ellers kan du ikke trå feil med Rolex Datejust, Submariner, Explorer II og GMT Master II.
 
Tusen takk for gode forslag.

Er det lov til å si at man ikke har lyst på Rolex?
Jeg er ikke så veldig glad i forstørrelsesglasset over datoen. Jeg syntes Explorer 1 en var veldig tøff men savner dato.

Jeg fikk prøve Omega planet Ocean 8500 42mm forrige uke hos en forhandler, men syntes den ble for stor for mitt håndledd grunnet tykkelsen på den. Syntes den ble for topptung.

Av klokkene som har blitt foreslått likte jeg Zenith Espada.

Hva syntes dere om Omega Seamaster Aqua Terra 8500?

Blir disse to klokkene for dressy?
 
Redigert:
Aqua terra er superfin. Synes ikke den er for dressy, men funker jo til dress også:)
Iwc aquatimer kommer i 42mm og by modell slippes ila 2013. Dermt kan bli en sterk kandidat.
Tudor kan du også sjekke ut.
Blancpain Air command.
Breguet type xx flyback.
 
Entropy:

Har du noen link eller bilder av den nye Iwc Aquatimer som kommer. Kommer den med innerbezel som vintage utgaven?
 
Tusen takk for gode forslag.

Er det lov til å si at man ikke har lyst på Rolex?

Nå må du ikke glemme den subtile hjernevaskingen her på forumet. Alle ferskinger nekter for at de skal ha Rolex, gi det ett år så sitter du der med tårer i øynene for hver gang du beundrer din nye Rolex:)


Fra spøk til revolver: Tudor lager fryktelig mye pent for tiden, jeg ville sjekket ut Black bay i alle fall. Omega Aqua terra er også en vinner i min bok. planet ocean i like så, men som du sier: den må sitte rett. Jeg har solgt mange drømmeklokker som sitter feil på håndleddet!
 
Har nå prøvd AT og likte den veldig godt. Satt som støpt. Men sliter litt med å velge om jeg skal gå for sort eller blå skive.

Er sort mest allsidig hvis man kun skal ha en klokke? Hva mener dere?
 
Har nå prøvd AT og likte den veldig godt. Satt som støpt. Men sliter litt med å velge om jeg skal gå for sort eller blå skive.

Er sort mest allsidig hvis man kun skal ha en klokke? Hva mener dere?

Sort (AT skiven er vel litt mer grå?) er nok litt mer anvendelig enn blått, MEN Omega kan virkelig blåfarger så jeg ville lett valgt denne! Skiven kan eventuelt skiftes ut ved senere anledning :)