Ny klokke. Budsjett 6000,-

Medlem
12. feb. 2013
Sted
Nærsnes
Bruker (som sikkert alle andre her :) ) time etter time på jakt etter spennende klokker.

Dumpet blant annet over denne:
Louis Vuitton
Det er ikke sikkert klokka fenger alle Rolex og Omega-fans, men jeg synes den var litt classy...
og det er noe sånt jeg er ute etter.

Jeg har satt budsjettet til ca 6000,- og er egentlig åpen for det meste.
Drømmen er en Rolex, men må begynne litt lavere i denne omgang.

Har blant annet sett på denne:
Omega Seamaster Proffesional

Så da, kjære folkens.. kan dere komme med noen gode tips til meg? :)
Og enda bedre; Er det noen som har en klokke i riktig prisklasse som har lyst til å selge? :)

Av de du har nevnt, hadde jeg gått for Hamilton. Omegaen er jo også et godt valg, men med mva og frakt sprenger du dessverre budsjettet ditt. Det råder deg til å skygge unna quartz-ur, det er mekanisk som gjelder vettu.. Har du sjekket kjøp og salg her inne? Der ligger det også endel klokker til under 6K :) (Uten at jeg hinter direkte til den en Binnacle jeg selger) Hmmmrft..

Redigert:
Hei, og velkommen hit!

Du skriver ikke noe særlig om hva du er ute etter mhp klokken; bruksområder, størrelse, stil, komplikasjoner osv. Dog limer jeg inn et par, tre stykker som jeg liker :) Hvis du egentlig var på utkikk etter noe annet så si fra!

Denne fra Certina er klassisk stilig og funksjonell, en flott klokke!

En annen fra Certina. Litt mer "dressy."

Her er en annen klokke jeg har sansen for, fra Longines.

Jeg vet ingenting om den LVen, men det er nok rimelig sannsynlig å anta at her betaler du veldig mye for navnet. En (på de aller fleste måter) identisk klokke uten LV-merke kan du nok få for en brøkdel av prisen. Jeg vil anbefale deg å sjekke ut navnene som allerede har dukket opp, men også merker som Steinhart og Stowa, som er kjent for mye kvalitet for forholdsvis lave priser.

Steinhart: Steinhart Watches - exklusive Uhren für Liebhaber

Stowa: Stowa Uhren ab Werk bestellen und online kaufen

Begge disse har flere klokker innenfor ditt budsjett. (Dessverre har begge to litt ventetid).

Det blir jo smak og behag, men om jeg var i dine sko ville jeg kjøpt enten:
Denne: Archimede Bronse 42mm
7929-a11-br-41.jpg

Archimede er kjent for å tilby veldig mye ur for pengene, og ser veldig bra ut, synes jeg. Finnes også uten logo og dato (til en høyere pris, faktisk) på Archimede sine egne nettsider. Archimede - Mechanical watches - Made in Germany
Der finner du også andre modeller.

Eller denne:
SeiyaJapan | Grand Seiko | G-Shock | Seiko Spirit | Prospex | Marinemaster | Citizen | SEIKO Mechanical SARB065 Cocktail Time
1045606d1365819866-what-seiko-citizen-do-you-have-mail-sarb065-2.jpg

Rett og slett fordi det er de to klokkene jeg sikler på innenfor ditt budsjett.

Først og fremst det rett og slett bare kommenteres at LV-en du har postet link til ikke under noen omstendigheter kan klassifiseres som classy. EOD.

Flere av de andre klokkene du nevner tyder imidlertid på at det er håp for deg. :p En klokke som både er classy men samtidig ikke kjedelig (og kanskje derfor mer aktuell for deg enn en "ren" dressklokke?) er Seiko Alpinist. (SARB017). Jeg synes ihvertfall den er ganske stilig.

s_sarb017a.jpg

Hvis du vil ha kronograf, kan det være verdt å sjekke ut ulike klokker med Poljot 3133-urverk, men for prisen du nevner, bør det også la seg gjøre finne klokker med Valjoux 7750 fra Sveits. Disse finnes både i Hamilton, Certina og en rekke andre merker.

Hvis du kan kjøpe brukt, har du plutselig veldig mye mer å velge i.

Kjøp Oris

Hei! Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg en Oris. Fantastisk fine, sveitsiske klokker med automatisk urverk, og Oris blir bare mer og mer populært. Er også enig med de over, styr unna quartz klokker. Det er kjipe greier, og skal du kjøpe en skikkelig klokke må du ha skikkelig urverk. Etter min mening er Oris det absolutt fineste innen din prisklasse. Noen er selvfølgelig mye dyrere, men de skal ha noen fine i din prisklasse også. Mye bedre valg enn en Omega, TAG eller Longines med quartz verk.

Redigert: