Ny Klokke - IWC Portoguese Automatic

Medlem
8. mars 2008
Sted
Oslo
Jeg var i London i helgen og hadde den store ære å guide, veilede (les "villede") og hjelpe svigerfar med sitt første mekaniske klokkekjøp. Etter mye "lobbing" (helt siden jeg selv ble hektet for ca 3 år siden) har jeg endelig fått han til å forstå at det eneste riktige er en mekanisk klokke, og ikke en hvilken som helst heller...jeg har jobbet mye med å fortelle om merker, urverk, design og andre viktige faktorer i tillegg til det fantastiske detaljnivået med skruer, skiver, fjærer og alt annet nydelig smått mikkmakk som en ingeniør som meg synes er stort...han er selv ingeniør og dermed var jobben temmelig enkel...

Unasett, vi endte opp, etter mange besøk i Bond street og på Harrods, med denne:

441908bf.jpg

Den ble kjøpt på Heathrow 3 min før avreise og jeg tror aldri jeg har sett en lykkeligere mann...eller var det svigersønn...hehe. Han ble nok litt påvirket av meg som desverre ikke selv har lommebok til denne, men som har gitt klart uttrykk for at dette er min "grail"....

En helt fantastisk klokke, heldigvis greide jeg å overtale til den med svart skive som jeg liker best....

Det føles nesten som jeg selv har kjøpt ny klokke...deilig...

Det føles nesten som jeg selv har kjøpt ny klokke...deilig...[/QUOTE]

Snakk like varmt om f.eks Seiko, så kan dere jo "byttelåne".:p
Verry nice....

Som jeg har nevt tidligere;
Dette er ett av de peneste, eller kanskje DET peneste uret der ute etter min mening.
Stilrent og klassisk med en fantastisk flott gjennomsiktig bakside.:D

Haha, det hadde jeg ikke tenkt på, men du har et poeng...utrolig bra. Nå skal jeg melde han inn i IWC-klubben så blir han enda mer hekta...tenker det kommer flere klokker etterhvert så da får vi mer å snakke om. Jeg får høre om jeg kan "låne" det litt så jeg kan legge ut noen bilder, speseilt av baksiden som er helt fantastisk..

Joda, prisen på Heathrow (terminal 5) var faktisk identisk med Harrolds, men selvfølgelig litt enklere med tax-free direkte trukket fra (det er mulig de gjør det på Harrolds også ?? husker ikke helt). Jeg gjorde et iherdig pruteforsøk (eller det var kona, hun er ekspert på sånt), men det var ikke noe å hente på denne modellen. Selgeren mente det var helt umulig å få ytterligere rabatt på en slik klokke ?? er det noen med andre erfaringer her ? Jeg tipper at kanskje Watches of Switzerland eller lign. butikker på Bond Street ville kunne gi noe rabatt, men vet ikke på denne modellen.

Ellers kan jeg anbefale en haug av "secondhand" klokkebutikker (myyyyye ROLEX) i Burlington Arcade (rett ved Bond Street http://www.burlington-arcade.co.uk/). Jeg så faktisk på en Big Pilot der som var temmelig likt priset som Portoguesen, men også der mente de at begge disse modellene var umulige å få rabatter på....det er vel "by far" de to mest ettertraktete modellene til IWC etter min mening. Noen synspunkter ??

...sånn sammenlignet m Alf Lie er det vel (inkludert tax free og gunstig pund) faktisk over 30% å hente...men det avhneger av om Alf Lie kan gi noe rabatt da...utrolig..:)..og så er det selvfølgelig før du skal tolle inn på gardermoen som da er pluss 25% igjen...:(...som selvølgelig alle gjør ...;)

Da jeg kjøpte min IWC 3717 i New York hadde jeg først vært innom Heathrow, og vurderte sterkt å kjøpe den der på vei hjem. Prisen var identisk med prisen i NYC (med state tax trukket fra, som var det jeg klarte å prute der).

Jeg valgte å kjøpe min på Kenjo på Wall St når jeg først var der, men hadde gjerne handlet på Heathrow. De var veldig hyggelige, om ikke så veldig kunnskapsrike. Kom ingen vei med pruting på flyplassen.

Gratulerer med en flott klokke. Jeg klådde på en jeg antar var den samme på Heathrow for et par uker siden. Selgeren oppfordret meg sterkt til å kjøpe, fordi den neppe ville bli liggende i butikken lenge. Det hadde han tydeligvis rett i. :)

Fin IWC :)

Var også innom Heathrow nylig, i går nærmere bestemt. Men jeg valgte å bruke mine 30 minutter til gaten lukket på å ta buss fra flyet, gå gjennom pass- og sikkerhetskontroll, finne frem til gaten og ta en ny buss ut til neste fly ;) Tror det må være en av de mer hektiske transferene jeg har vært borti.