Jeg var i London i helgen og hadde den store ære å guide, veilede (les "villede") og hjelpe svigerfar med sitt første mekaniske klokkekjøp. Etter mye "lobbing" (helt siden jeg selv ble hektet for ca 3 år siden) har jeg endelig fått han til å forstå at det eneste riktige er en mekanisk klokke, og ikke en hvilken som helst heller...jeg har jobbet mye med å fortelle om merker, urverk, design og andre viktige faktorer i tillegg til det fantastiske detaljnivået med skruer, skiver, fjærer og alt annet nydelig smått mikkmakk som en ingeniør som meg synes er stort...han er selv ingeniør og dermed var jobben temmelig enkel...
Unasett, vi endte opp, etter mange besøk i Bond street og på Harrods, med denne:
Den ble kjøpt på Heathrow 3 min før avreise og jeg tror aldri jeg har sett en lykkeligere mann...eller var det svigersønn...hehe. Han ble nok litt påvirket av meg som desverre ikke selv har lommebok til denne, men som har gitt klart uttrykk for at dette er min "grail"....
En helt fantastisk klokke, heldigvis greide jeg å overtale til den med svart skive som jeg liker best....
Det føles nesten som jeg selv har kjøpt ny klokke...deilig...
Unasett, vi endte opp, etter mange besøk i Bond street og på Harrods, med denne:
Den ble kjøpt på Heathrow 3 min før avreise og jeg tror aldri jeg har sett en lykkeligere mann...eller var det svigersønn...hehe. Han ble nok litt påvirket av meg som desverre ikke selv har lommebok til denne, men som har gitt klart uttrykk for at dette er min "grail"....
En helt fantastisk klokke, heldigvis greide jeg å overtale til den med svart skive som jeg liker best....
Det føles nesten som jeg selv har kjøpt ny klokke...deilig...