Det har jeg faktisk ikke tenkt på, så det er bare smaken min som har en dragning i den retningen Har ikke særlig sans for moderne klokker, så du har helt rett, det er vel ingen her som er designet fra bunnen av etter 1970.
Til den som ba om mer info; det er ikke så mye å gi. JLCen var en gave og det som starta hele interessen, og neste kjøp var Stowa Marine på impuls på et tysklandsbesøk. Etter det har det blitt litt fler
Mer nøyaktige modeller er:
Stowa Marine Handaufzug limited - denne har sølvskive og manuelt verk, og serienummeret er 42, så det er en relativt liten serie
Fliegeren er kjøpt her inne, og får mye bruk. Standardutgave med automatisk ETA-verk.
Speedyen er en sapphire sandwich, hadde egentlig lyst på hexalite men verket er så fint at jeg ikke ville gjemme det bort.
Den eldste Stowaen er fra rundt krigen og helt original, kun overhalt. Ebay-funn (og en gave fra kona).
Chrono 1938 er en av de fineste klokkene jeg vet om (synes den minner om Portugese men er renere), men veldig veldig tykk, noe som gjør at den kan være litt vanskelig å bruke - særlig med skjorte.
Neste kjøp blir sannsynligvis en JLC til, heller mot en klassisk Reverso. Har en Atmos stående her og mye JLC i familien, så blir nok fort å holde seg til Stowa og JLC fremover.
Du har en ordentlig flott samling. En slik Stowa Marine har jeg selv sett på på nettet mange ganger, men har ennå ikke kjøpt en. Er du fornøyd med den? Noe å fortelle om den? Vil du selge den til meg?