Ny klokke - tips?

Medlem
17. aug. 2013
Innlegg
4
Hei! jeg trenger en ny klokke. Har en Seiko military 5 fra før, men trenger noe litt mer.. pent:)

Falt noe veldig for denne, men er usikker på kvalitet og pris. Er det noen som har lignende klokker å anbefale?

Prisklasse 0-3500 (men kan være litt mer fleksibel:))
 
Seiko Sarb065 er nydelig. Den har jeg hatt.

Ellers liker denne veldig godt. Certina DS Limited Anniversity Edition. Den strekker budsjettet ditt litt (opp mot det dobbelte...), men nydelig klokke og 80 timer gangreserve:

c026.407.16.057.10_midres_12088.jpg
http://www.certina.com/news/certina-ds-limited-anniversary-edition



Ellers er det en del fine fra Hamilton i den prisklassen du nevner.

Todda
 
Personlig ville jeg gått for noe annet i denne prisklassen enn Ingersoll. Hvis jeg husker rett er vel Ingersoll kinesisk eid og uten at jeg har noen som helst erfaring med merket vil jeg tippe at kvaliteten ikke er all verden og at det nok er litt overpriset.

Av merker jeg heller ville sett på er Seiko, Citizen, Certina, Tissot, Hamilton, Steinhart og kanskje Bulova (som jeg kommer på i farten).
Evt se litt rundt på bruktmarkedet. Kommer ofte opp gode klokker i denne prisklassen :)
 
Kan bekrefte dette. Kjøpte en Ingersoll med klassisk og fin design i mine yngre dager. Billig, men kvaliteten var også deretter. Måtte ha 2 reparasjoner på litt over ett års bruk. Siste gang fikk jeg opplyst fra forhandleren at de hadde sluttet å føre merket pga det som vel trygt kan kalles laber kvalitet.

Så selv om noen av urene deres forsåvidt ser fine ut og prisen er god, anbefaler jeg deg å slå den tanken fra deg dersom du vil ha en klokke du kan ha glede av mer enn ett år :)


Personlig ville jeg gått for noe annet i denne prisklassen enn Ingersoll. Hvis jeg husker rett er vel Ingersoll kinesisk eid og uten at jeg har noen som helst erfaring med merket vil jeg tippe at kvaliteten ikke er all verden og at det nok er litt overpriset.

Av merker jeg heller ville sett på er Seiko, Citizen, Certina, Tissot, Hamilton, Steinhart og kanskje Bulova (som jeg kommer på i farten).
Evt se litt rundt på bruktmarkedet. Kommer ofte opp gode klokker i denne prisklassen :)
 
Takk for svar folkens. Det ante meg at Ingersoll hadde litt dårligere kvalitet ja:)

Av klokkene som er linket likte jeg nok seiko 065 best. Så litt på hamilton, og likte godt denne. Noen som vet om en bra og billig nettbutikk der denne kan fåes? regner vel også med at kvaliteten på den er bra?
 
Takk for svar folkens. Det ante meg at Ingersoll hadde litt dårligere kvalitet ja:)

Av klokkene som er linket likte jeg nok seiko 065 best. Så litt på hamilton, og likte godt denne. Noen som vet om en bra og billig nettbutikk der denne kan fåes? regner vel også med at kvaliteten på den er bra?

Hamilton Watches - Automatic, Khaki Field, King, Jazzmaster, Viewmatic, Intramatic watches from Hamilton

De har vel ikke den du linker til, men andre som ligner. Bra nettbutikk hvor sonens medlemmer har lagt igjen mye penger :)