Ny klokke vurderes..

Medlem
11. okt. 2009
Sted
Oslo
Hei alle sammen!

Er ny her på forumet, men har vært interessert i klokker en god stund nå og har rukket å ha en god del godbiter. Har imidlertid hatt mye Rolex, Omega, Tag Heuer og Breitling, men har lyst på en Audemars, JLC eller en Hublot i neste omgang..

Er det noen anbefalinger eller noen erfaringer dere vil dele?

Følgende klokker har jeg sett på:

20747.jpg

o_HUBLOT_BIG_BANG-7750_--.jpg

large-1-2378.jpg

Alle tilbakemeldinger mottas med stor takk!

Hei, og velkommen til forumet!

Står det mellom de tre du har bilde av der, hadde jeg gått for AP-en. Det er basert utelukkende på følelser, da den har en form, størrelse og "look" som tiltaler meg stort. Står langt oppe på min liste i alle fall. Hublot har aldri vakt noen sterke kjensler her, jeg synes de er vulgær, nesten.

Hvis du bestemmer deg for å gå for Memovoxen, kan du jo høre med forumsjefen om han har solgt sin.

Hei Maggi!

For et deilig dilemma!
Jeg har selv Jaegeren avbildet, men ville også, som Krille vurdert Audemars Offshore.
Den er rå på armen!

Det hele kommer til syvende og sist an på din bruk og hvilken stil du vil eksponere; Jaegeren er mye mer elegant og classy, mens Audemars er mer "buff" og sporty.

Lykke til :D

Rent innholdsmessig ville jeg nok holdt en knapp på JLC eller AP med AP på førsteplass.

Har alltid hatt sans for Audemars Piguet selv om de har vært utenfor min rekkevidde til nå. Royal Oak Offshore blir aldri feil. - Den er vel litt dyrere enn de andre to alternativene, men har du råd så vet jeg i hvert fall hva jeg hadde valgt.

Må inrømme at jeg har stor sans for utseendet på BB'en, men hadde nok kjøpt AP ;)

Om du har pengene er vel AP'en den jeveste av de.
Personlig liker jeg JLC'en bedre.
Hublot er ikke noe annet enn marketing og yuppie faktor etter mitt skjønn.

Hei igjen!

Takk for mange gode svar - regner med at jeg går for en AP Royal Oak Offshore, fortrinnsvis med blå bezel.

Det er denne jeg har sett på:

25721TI.0.1000TI.04.jpg

Staselig klokke, Maggi! Det eneste jeg ikke synes er fantastisk med RO-serien er viserne, de blir for stutte og runde til å få toppscore hos meg. Men det er detaljer, alt annet er nydelig :)

Luksusproblem hvis du har mulighet å kjøpe deg en AP-go for it!

Stiller i egen klasse her....ikke noe vondt om JLC, men AP er i top 3!

Har alltid velat ha en AP ROO men slitt litt med dårlig samvittighet at jeg skal gå omkring med ca 150 på armen men si nei til kona å kjøpe PJS jakke for 7.... :D

Nå ble det omvendt isteden....kona fikk jakken og jeg får ingen AP :cry:

Hvis du trenger råd eller hjelp med å skaffe en AP, så kan jeg muligens hjelpe til, send meg en PM!

Enig med Jonas og mange andre.

Selvfølgelig AP eller JLC. Begge har bedre urverk og de er manif-urverk.
Hublot ser ut som en forstørret 14is-ur med delvis modifisert ETA, IMO :!:
Aldri likt imagen til Hublut og Mr. Biver (IMO again).

AP ROO ville jeg ha valgt av dem.
Men JLC er en god nr.2.
Lykke til.

Det er litt epler og pærer-feel på en sammenligning mellom en ROO og en Memovox. Audemars-uret må jo være tre ganger så dyrt som Jaegern? De færresten lurer på om de skal kjøpe enten Freelander eller Range Rover V8. Har du råd velger du selvfølgelig det feteste, dyreste og mest hårete alternativet. :mrgreen:

Når det er sagt så tror jeg uansett at "de schvæære urs tid" snart er forbi. Hvis jeg skulle ha noe varig ville jeg mye heller kjøpt en Royal Oak Chrono på mer moderate 40mm.

xe3l skrev:
Når det er sagt så tror jeg uansett at "de schvæære urs tid" snart er forbi. Hvis jeg skulle ha noe varig ville jeg mye heller kjøpt en Royal Oak Chrono på mer moderate 40mm.
Det er en tanke jeg også har tenkt flere ganger i det siste. Tipper at ca 40-41, til nød 42, kommer til å feste seg som en slags maks-standard for hva som er kosher å vise seg offentlig med. Skal det være noe større tror jeg en bør være tømmerhogger eller så må det være meget spesielt (ekte vintage Laco B-uhr elns). Alt etter denne skribents fremtidsvisjoner, som sett over en 2-3 Caol Ila Cask Strenght forleden helg :mrgreen:

Wow! For et luksusproblem som flere her skriver. For meg hadde det stått mellom JLC og AP. Begge fantastiske ur men tror jeg hadde landet på AP. Også forde jeg fortiden har veldig lyst på en klokke med blå skive, bra valg 8)

Til krille: Er du sikker på at du har tolket whiskeyen rett? Caol Ila Cask Strenght er ikke akkurat noe pinglewhiskey. Vil heller si den har en klar duft av 44-45mm kasser :mrgreen: