ny klokke

Medlem
2. mai 2009
Innlegg
435
Lenge følt meg som en underdog her på forumet, da jeg ikke har rolex,omega, IWC etc. Men nu er i alle fall et av de kommet på plass! Hva synes dere? Beklager dårlig bilder og noen refleksjon!

Omega Semaster 30,cal286
P4210382.jpg

P4210381.jpg

P4210387.jpg
 
Gratulerer! Jeg synes den er utrolig flott!
Særlig med mesh lenke. For meg er vintage Omegaer magiske.
Så dette kommer du nok ikke til å angre på!:D
 
Grattis med flott og klassisk ur! Jeg synes de der er veldig pene med en fargerik regimental nato - kanskje noe å prøve?

Ellers er det ikke noe poeng å føle seg nedfor fordi man ikke har så mye av high-end-merkene - her må målet være å ha en åpen og fin stemning for folk som er opptatt av ur, ikke merkevarer!
 
Nydelig klassisk Omega! Jeg liker dem best på croco, det geniale er jo at det er så mange remmer å velge mellom :D Mesh, regimental, croco, alt funker!
 
Klassiske Omegaer har en klasse som svært få andre. Min Semaster De Ville fra 1963 er lliten i forhold til dagen mote men for en stil. 60 talls Omega og mesh er en killer kombinasjon. Grattis. Du kan fort bli beskyldt for å ha god smak:)
 
Nydelig klokke. Det er fantastisk at et så lite og nøyaktig maskineri fremdeles ser pent ut og måler tiden like godt førti-femti år etter at de kom ut fra fabrikken. De fleste andre mekaniske produkter fra samme tidsperiode er teknologisk og formmessig utdatert og egner seg best for museer eller i beste fall forsiktig entusiastbruk. Klokkene, derimot tåler å brukes daglig i ytterligere femti år. Jeg har noen ur fra samme tidsperiode som neppe noengang har vært innom hos en urmaker og som først har blitt brukt daglig i tyve-tretti år for siden å bli plassert i en skuff. To tørner på kronen og de tikker sorgløst avgårde like godt som noengang. Fantastisk. Er det noen av produktene vi omgir oss med idag som vil være relevante også om femti år?

Håndopptrekk er en sjelsberoligende, daglig øvelse egnet til å minne en selv om tidens gang og hvor viktig det er å bruke den. Mens du står der og trekker, er det også godt å tenke på at verket i Seamasteren din på ingen måte står tilbake for mange av de moderne klokkene her på forumet. Inntil kvartsrevolusjonen var det få produsenter som laget noe bedre enn Omegas egne verk.
 
Ja, den har grodd fast på håndleddet! Det går fantastisk bra! Har ikke stillt den siden jeg fikk den:) Tror jeg skal gjøre som foreslått og skaffe noen regimentals, men som bemerket er den flott på mesh! Tror kanskje jeg har funnet min nisje gitt:) Beskyldninger om god smak motas med takk!
Takk for fine tilbakemeldinger folkens!
 
Gratulerer med nydelig klokke!
50 år gamle og alikevel tikker de og går pinlig nøyaktig, meget imponerende.
Mesh`n ser bra ut, men de klokkene der trives vel så bra på nato spør du meg:D
Er noe helt spesielt med Vintage:D

DSC_0015.jpg


LonginesOmega2.jpg


Omega1.jpg
 
Nei nå får det være nok!!! STOPP.:eek:
Har fått mer og mer sansen for disse vintage klokkene også bare hagler det inn lekre bilder av nydelige vintage Omega uten så mye som et hint om hvor jeg kan få kjøpt meg en sånn.

Det er noen som ikke klarer synet av sånt uten å få abstinenser med påfølgende depresjoner. VIS HENSYN! Det er tross alt svake sjeler her på forumet.

Hvor får jeg tak i en sånn forresten? :mrgreen:
 
Nydelig klokke :)

Noen som vet hvor man kan få kjøpt slike mesh lenker i Norge?

Min arveOmega hadde tatt seg godt ut på mesh ser jeg :)
 
Ja, den har grodd fast på håndleddet! Det går fantastisk bra! Har ikke stillt den siden jeg fikk den:) Tror jeg skal gjøre som foreslått og skaffe noen regimentals, men som bemerket er den flott på mesh! Tror kanskje jeg har funnet min nisje gitt:) Beskyldninger om god smak motas med takk!
Takk for fine tilbakemeldinger folkens!

Veldig fet klokke. Føler meg som en underdog selv, holder meg til et lavere prissegment siden jeg mekker klokkene mine. Det hadde fort blitt dyrt siden mekkingen rett som det er ikke gir ønsket resultat:)
 
Veldig fet klokke. Føler meg som en underdog selv, holder meg til et lavere prissegment siden jeg mekker klokkene mine.

Klokkesamling er jo en av de hobbyene hvor man til en viss grad kan kjøpe seg status, men den statusen er heldigvis ikke så avgjørende her inne. Her elsker vi både Seikoer, Orienter, vintage Omegaer og ikke minst dine hjemmemekka ur, Zultan. :D

Og flott Omega, Mannen. Ble det ikke litt latter da den kom i hus? ;)
 
Takk, jo.. kanskje.. Det kom noen ubeskrivelige lyder og det rykket som pokker i leppene.. har ikke oppleved det før.. rart:)


Hilsen

Mannen som kunne knegge:)