Ny klokke :)

Medlem
7. juni 2010
Sted
Oslo
Etter mye om og men samt gode svar fra dere her inne fant jeg meg tilslutt en Maurice Lacrox Miros diver. Dette er min første litt ordentlige klokke så jeg er veldig fornøyd så langt :) Kansje ikke det mest kjente merket her i landet, men det spiller heller ikke så stor rolle. Noe som kansje er verdt å nevne er at Maurice lacrox (om det er alle klokkene det gjelder vet jeg ikke) har inhouse urverk noe som ikke er så alt for vanlig. Det gjør jo klokken kansje enda mer interessant. Ellers er merket ganske ferskt. Mener det ble etablert i 1961. Jeg kjøpte forøvrig klokken av Braute, et annet medlem her på forumet. En hyggelig voksen mann som kan anbefales å forhandle med:)

Hjemmesiden: http://www.mauricelacroix.com/#HOME

IMAGE_064.jpg

IMAGE_069.jpg

Litt dårlig bilder iom Mobilkamera.

Gratulerer med ny klokke! En flott diver som jeg er helt sikker på at du får mye glede av!

For at bildene skal vises i posten din, klikk på det lille ikonet som heter "Lim inn bilde" og legg linken inn i den lille boksen som da dukker opp da. Se ellers her for full forklaring.

Vurderte dette uret selv, godt det endte opp her på sonen, så kanskje jeg kan snappe det opp neste gang det flippes ;)

Gratulerer med flott klokke!

Gratulerer.
Nå kan vi kanskje lage et større Kolbotn GTG snart;)

Jon

Flott dykker :) Så uret lå ute til salgs og må si jeg vurderte det også, lekkert! ;)

Gratulerer med ny klokke. Maurice Lacroix har mange flotte modeller, spesielt i Masterpiece kolleksjonen. De fleste Maurice Lacroix modellene har ETA urverk, men de har også inhouse urverk i noen av de dyrere modellene. Miros modellene har ETA urverk.

Maurice Lacroix som merke er ikke så gammelt, men eierselskapet til Maurice Lacroix, Desco de Schulthess ble etablert som et handelshus på midten av 1700’tallet. Import av silke fra Kina og eksport av europeiske luksusartikler til Asia, de var også grossist for Eterna, Jaeger-LeCoultre og Audemars Piguet, med enerett for hele Asia fra ca 1950 frem til ca 2005.

Interessant innlegg deBalzac. Urverket jeg finner heter Sellita SW200. Det er da kansje et av mange eta verk? :)

Nei, Sellita er en annen Sveitsisk urverksprodusent. Deres SW200 er en ETA2824-klone (patentet er utgått for lenge siden), og et av verkene som antagelig kommer til å bli svært vanlig nå som ETA driver med nedtrapping av salg til produsenter utenfor Swatch group. Les mer her.

Har denne selv samt en ML Petite Seconde og en ML Date. Alle disse klokkene har Sellita eller ETA "Top Grade" verk. RÅFLOTTE klokker en i dag kan få nye for en utrolig grei pris.
Gratulerer med nye investeringen din:)

Grattis med ny klokke!:D
Maurice Lacriox er ett av mine favorittmerker. Helt utrolig at jeg ikke har klart å skaffe et selv ennå, men må nyte synet av et annet flott eksemplar på en kompis.
Tror at fler og fler vil oppdage Maurice med tiden, og at prisene kan komme til å øke med interessen.