Hei !
Skal kjøpe meg en skikkelig klokke som blir min eneste og skal ha den lenge. Den skal passe til alt hverdagslig til reise til dress.
Den skal passe til alt og være en dykker. Budsjett er egentlig maks 35k
Har sett på litt forskjellige alternativer:
- tudor bb58
- tudor black bay 41
- tudor pelagos
- seamaster diver 300 (både den nye og 2012)
- Planet Ocean 39,5
Har prøvd black bay 41 og po 43 disse virket litt for tykke men nydelige klokker.
Står nå egentlig mellom bb58 og po 39. Men bb58 er jo umulig å få tak i og den har heller ikke dato.
Po 39 er jo litt over budsjett. Ser den er på urverket til 48k og kan også kjøpes brukt men dette begynner jo å bli litt over budsjett..
Jeg ønsker heller ikke å få så mye oppmerksomhet på klokka og kommentarer på at jeg går med en klokke til nesten 50k. Vil en Planet Ocean 39 ta mye oppmerksomhet ?
Det begynner jo å bli mye å bruke på en klokke men jeg skal jo ha den lenge.
Takker for tips
Av de du nevner, hadde jeg gått for SMP pre 2012. Om du finner en 2254, med de klassiske sverdviserne, så har du et komplett ur, som passer til alt.
PO 39,5 er kanskje mindre i diameter, men den er like høy som en vanlig PO, og det er ikke noe som sklir lett under en mansjett. PO er flott, men ikke som eneste. Imho.
IWC Ingenieur er også et flott tips, så hadde tatt den med i vurderingen.
Av de du nevner, hadde jeg gått for SMP pre 2012. Om du finner en 2254, med de klassiske sverdviserne, så har du et komplett ur, som passer til alt.
PO 39,5 er kanskje mindre i diameter, men den er like høy som en vanlig PO, og det er ikke noe som sklir lett under en mansjett. PO er flott, men ikke som eneste. Imho.
Omega 2254 er en av de beste allround klokkene å få tak i for en vanlig enkel mann. Derfor jeg eier en og bruker stort sett den.Av de du nevner, hadde jeg gått for SMP pre 2012. Om du finner en 2254, med de klassiske sverdviserne, så har du et komplett ur, som passer til alt.
Det er derfor han skal lete opp en 3239, som er ø40mm og 10mm høyIwcen har eg (i 43mm) og det er en tung og tykk kladeis som kanskje ikkje sniker seg so godt under skjorteermen. Lenka er derimot noke av det bedre en får.
Dette er et viktig poeng. Om du uansett vil vente på BB58, så har du god tid til å teste mye forskjellig. Uansett, lykke til og godt valg!prøve de på armen
Dette er et viktig poeng. Om du uansett vil vente på BB58, så har du god tid til å teste mye forskjellig. Uansett, lykke til og godt valg!
Hva med en ventepølse?Thx, ja spørs om ikke det blir for god tid tror ikke jeg klarer å gå 6++ mnd uten noe på armen