Ny lenke til 1665?

Ville du kjøpt ny lenke?

• Ja, helt klart!

Stemmer: 0 0,0%
  • Er du helt idiot?!?

• Hørt om NATO eller?

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Aften godtfolk!

Jeg vurderer å trosse vintage gudene og kjøpe en ny 93160 lenke med tilhørende clasp til 1665 Sea-Dweller. Dette er den nyeste varianten med 6 ledd på hver side, SEL og polerte sider.

Hvorfor????

Ja, det er et godt spørsmål. Det brygger ned til at jeg stoler ikke 100% på den originale lenka (9315+380). Jeg liker denne lenka veldig godt, til tross for skjeive ledd og en dive extension som er tynn som et hårstrå. Det er jo autentisk og mye sjarm! Men frykter at den kan gi etter når som helst, og vil jo helst unngå å gruse kassen i asfalten.

Hva ville dere gjort?

Poller denne!

Ja, hvorfor ikke ha en ny lenke som gjør det tryggere for deg å bruke klokken til hverdags? Jeg har ikke noe problem med det :)

Men hvordan passer SEL-endelenkene mot 1665-kassen?

Edit: 1665

Men hvordan passer SEL-endelenkene mot 1655-kassen?

Det er et godt spørsmål, Anders.

Klokka var inne på service senest i fjor, og det står i papirene at Rolex anbefalte en ny lenke 93150 med 580 endeledd. Ikke sikkert at SEL funker. Måtte nok blitt 580 isåfall :)

Har ganske nye 93150 med 580 på både 1680 og 5513. Fortsatt en raslete lenke, så vintage-feelen er der ;) Men føles helt trygg.

1. Har ingen problemer med å tenke "nytt" altså blande vintage med en ny lenke.

2. Er det bare din lenke som er slapp, eller vil en ekstra ""ny 9315 kjøpt på ebay gjøre jobben

3. Hva med en aftermarked? Har en liggende selv, fulgte med en klokke en gang. Har brukt den minimalt, men ville ikke hatt problemer selv, hvis jeg hadde en klokke uten lenke liggende f. eks.

Har ganske nye 93150 med 580 på både 1680 og 5513. Fortsatt en raslete lenke, så vintage-feelen er der ;) Men føles helt trygg.

Det høres jo kjempebra ut. Vet du prisen på denne lenka om jeg skulle kjøpt hos forhandler?

1. Har ingen problemer med å tenke "nytt" altså blande vintage med en ny lenke.

2. Er det bare din lenke som er slapp, eller vil en ekstra ""ny 9315 kjøpt på ebay gjøre jobben

3. Hva med en aftermarked? Har en liggende selv, fulgte med en klokke en gang. Har brukt den minimalt, men ville ikke hatt problemer selv, hvis jeg hadde en klokke uten lenke liggende f. eks.

2. 9315 med 380 end links i god stand er dyrere enn nye 93150 lenker hos forhandler. Rolex produserer ikke disse lenger. Men det hadde jo vært det beste alternativet - om man i det hele tatt finner.

3. Aftermarked er uaktuelt for min. Må være OEM ;)

Nei, ganske ok pris faktisk :D Tatt i betrakning hva brukte Rolex-lenker går for på nettet. Jeg mistenker at 93150 overhodet ikke er tilgjengelig i løssalg i USA.

Jeg har hatt en 9315. Om den var aldri så autentisk var det med hjertet i halsen jeg brukte den på en 5513. En velbrukt spenne til 9315 er livsfarlig tander, så mitt råd er å kjøpe nytt om du får det til å passe.

Takk for svar :)

Jeg skal høre med forhandler hvor mye jeg må ut med. Hvis det ikke blir for dyrt så bestiller jeg :)

Tror den nye lenken koster ca 8k og så lenge du beholder den gamle er det vel helt greit å bruke en ny. De er jo nokså like og kvaliteten herlig mye bedre for hverdagsbruk. Synes den gjør seg godt på Nato også!

Jeg ville gå for en ny lenke! Med vintage og ny lenke så har du det beste av verdener!:D
Bare ta vare på den gamle!;)

Jeg elsker Nato straps så valget er enkelt for min egen del :)
2012_3_30_NATo.jpg

Å være trygg på at klokken du er så glad i sitter som støpt på armen og ikke ryker av pga. slitt lenke er verdt uendelig mye mer enn all sjarmen den gamle lenken måtte ha IMHO. Her kommer definitivt selve uret først i rekken, så min stemme går til ny lenke!

Skjer det først at den løsner, så skjer det garantert på verst tenkelig tidspunktet/sted også. På sjøen eller lignende. Er nok en god del subs som ligger på havbunnen, med eiere som vrir seg i søvne av frustrasjon av at de lot seg sjarmere av "skranglelenkene" litt for lenge.

Nyyyydelig klokke, forresten - keep it safe. :)

Min stemme går i retning "erstatningslenke".

Jeg hadde lenken klar da jeg kjøpte min RED Sub 1680, og satte på en meget pent brukt 93250. Det gikk helt fint.
Med det hviler min originale 9315/380 godt i esken. Til tross for at 9315 fremstår meget pen og trygg nok, er det likevel noe med følelsen av at "shit actually might happen"......
Den følelsen liker jeg ikke.

I avveiningen mellom å være 100% "vintage-lojal" eller risikere "uhell" med min 1680 RED, var valget enkelt.:cool:

Min 1665 (79-80 modell) har 93150 m 585 endlinks, det er så vidt meg bekjent ikke byttet lenke på denne siden ny.