Ny musikkanal på TV - trenger investorer

Medlem
10. sep. 2009
Av og til når jeg kjeder meg foran TVen og venter på at Top Gear eller Louis Theraux skal begynne, svipper jeg gjennom kanalene og havner innpå en musikkanal. Jeg tror det er Voice og MTV jeg har (MTV ser ut til å ha falt ned i reality-fellen med masse eksponeringshungrige tenåringer som holder på med et eller annet jeg ikke skjønner noe av). Jeg har ingen forventninger om å finne musikk jeg liker på disse kanalene, men dersom jeg har flaks kan jeg i det minste se veldreide sangerinner og/eller dansere fylle skjermen et par minutter mens jeg venter.

Så sitter jeg der, nyter synet av fine former og lyden av myke stemmer og tenker at det står bra til, idet plutselig en pekefyr hopper ned fra et tre og begynner å vifte med gullringene sine foran kamera. Disse fyrene virker veldig sinte, trolig fordi de har glemt melodien eller har problemer med å holde buksene oppe, uansett virker det som om de har noe veldig viktig å si. Hører man på teksten blir det klart at det viktige budskapet stort sett er hvor tøffe de er, hvor mange penger/biler/hus/damer/gullkjeder/klokker de har og at jeg skal få bank.

Jeg er åpenbart ikke i målgruppen.

Dette har gitt meg følgende ide: Hva med å starte en ny musikkanal hvor man bare sender slike vrikkevideoer, men klipper bort pekegjengen og erstatter musikken med f.eks. Led Zeppelin?

Det hadde i hvert fall blitt favorittkanalen min.

Hehe, jeg har ikke alverdens å spytte inn.
Men jeg skal da alltids klare noe!
Om du får denne kanal usett forbi OTTAR er jeg heller tvilende til!

Tror nok at du har noen utfordringer i forhold til opphavsrett også, hvis du planlegger å klippe og lime video og musikk som du lyster.

Uansett, I´m in!!! :p

hva med å starte en musikkanal som fokuserer på kvalitetsmusikk og ikke sånn nymotens tekno, rap og crap musikk?? Som nevnt av mogens: led zep osv. gamle kvalitetsband som virkelig kan lage musikk.

Innimellom musikkvideoene kan man jo kjøre klokkedokumentarer og klokkerelatert stoff i "nyhetene".... Den kanalen hadde iaffal jeg abbonert på for å si det sånn :D:D:D

Takk for støtten og oppmuntrende ord, men jeg har lagt prosjektet på is. I forbindelse med utarbeidelse Business Plan har jeg gjort noen forundersøkelser og funnet ut at målgruppen riktignok er stor, men at det finnes et mye enklere alternativ:

1.Fyll et glass med din foretrukne nervegift; Maltwhisky, Cognac, Grappa, heimert om du er trønder, etc
2. Ta pause fra TS, gå inn på youtube og søk på omtrent hva som helst av beyonce eller shakira, helst en av videoene de har gjort sammen hvor de driver hoftevrikkekonkurranse seg imellom.
3. Sett på den musikken du vil høre på anlegget ditt.

Du har nå verdens beste kanal hjemme i stua.