ny og brukt priser på lenke???

Esp

Medlem
11. nov. 2010
Sted
oslo
Hallo folkens.

Jeg lurte på om noen hadde noe formening om nypris og brukt priser på rolex lenker.
Er det bare å sette på ny lenke eller får det noe konsekenser for klokkensverdi o.l.

Har en date med orginal lenke fra 73 og kunne tenkt meg en lenke til hverdags slik så den holdes fin.
Også en sub men den er litt sliten i lenken.

takker for svar.

esp

På en Rolex sportsmodell er det ca 7-8 tusen vil jeg tro for en ny lenke hos autorisert forhandler. Brukte er ikke så lette å finne. Det er ingenting i veien for å sette på en ny lenke, men en bør alltid spare på den gamle slik at klokkens fulle historie kan dokumenteres.

Betalte 6500 for en 93150 hos Bjerke for et par år siden. Synes Rolex-lenker er forholdsvis dyre på det internasjonale bruktmarkedet, kanskje pga strenge regler fra Rolex for salg av løse deler?

Jeg er ikke så oppdatert på prisene på lenker, så denne tråden var nyttig for meg :)

Selv fikk jeg bakoversveis da jeg spurte om prisen på lenke til Smurfen...

Hvis du ikke er avhengig av dykkerforlengelse og sikkerhetsflipp, passer 78360 (GMT, GMT II, Explorer II mv) til alle urene som er levert med 93150(Sub 1680, 16800, 168000,16610) og for alt jeg vet også de som har 93160 (Seadweller 16600 mv). Den er like solid som 93150, og ser lik ut, bortsett fra at den har polerte sideflater, men koster (sist jeg sjekket) litt over 4 000. For den blodseriøse Rolexsamler er det antakelig no-go å skifte lenkemodell på denne måten, men for den som vil ha en brukslenke for å spare den originale burde det ikke være noe problem. Som ekstra bonus for oss med piperenserunderarmer, gjør den manglende dykkerforlengelsen at lenken er mye lettere å tilpasse små håndledd. Det kan være vanskelig å få kjøpt 78360 med endeledd tilpasset en 93150-klokke, men dersom du allerede har en lenke er det ikke noe problem. Det er tross alt sjelden endestykkene er særlig slitt.

Dagens klokke på min arm er et eksempel på slik helligbrøde: En 16800 hvor den slitne originallenken er byttet ut med en 78360. Det er ingen som har spyttet etter meg på gaten enda.:

P8300074.jpg

P8300076.jpg

Det kan være vanskelig å få kjøpt 78360 med endeledd tilpasset en 93150-klokke, men dersom du allerede har en lenke er det ikke noe problem. Det er tross alt sjelden endestykkene er særlig slitt.

580 (og andre) endeledd fås nok også kjøpt helt enkelt hos en hyggelig norsk AD :)

Hopalong skrev:
Dagens klokke på min arm er et eksempel på slik helligbrøde: En 16800 hvor den slitne originallenken er byttet ut med en 78360. Det er ingen som har spyttet etter meg på gaten enda.:

Sub på en lenke uten fliplock? Helligbrøde indeed! ;) Dykkerforlengelse er ikke noe issue, men fliplock synes jeg er fint.