NY oyster lenke

tikk takk

UTESTENGT
Medlem
13. juni 2010
Heisann et par spørsmål til Rolex eksperter her på forumet
Har tanker om å skaffe meg en oyster lenke av den nye typen med SEL links
Til min gmt 16700 da oysteren som fulgte med etter min mening virker litt puslete
uten SEL links,
Ville derfor høre litt med oppfatninger vedrørende dette ,siden jeg på den ene siden tenker at denne orginalt kom med den gamle oyster lenka så kanskje litt av skjermen er å holde den orginal? (tror iallefall dette er den orginale lenka, tror dette kanskje var den siste eller ant siste modelllen som kom uten SEL links)
uansett hvis jeg teoretisk sett sier jeg ønsker å anskaffe meg en ny oyster
hva er prisen på en ny en hos en AD ? , er dette noe jeg burde se etter på timezone eller div andre forum kanskje og som kanskje kan skaffes brukt ?

Mitt raad er aa holde seg til det originale. Selg i saa fall 16700 og kjoep en 16710 nyere enn 2001 modell.

Heisann et par spørsmål til Rolex eksperter her på forumet
Har tanker om å skaffe meg en oyster lenke av den nye typen med SEL links
Til min gmt 16700 da oysteren som fulgte med etter min mening virker litt puslete
uten SEL links,
Ville derfor høre litt med oppfatninger vedrørende dette ,siden jeg på den ene siden tenker at denne orginalt kom med den gamle oyster lenka så kanskje litt av skjermen er å holde den orginal? (tror iallefall dette er den orginale lenka, tror dette kanskje var den siste eller ant siste modelllen som kom uten SEL links)
uansett hvis jeg teoretisk sett sier jeg ønsker å anskaffe meg en ny oyster
hva er prisen på en ny en hos en AD ? , er dette noe jeg burde se etter på timezone eller div andre forum kanskje og som kanskje kan skaffes brukt ?

Så lenge du beholder originallenken ser jeg ingen problemer med det. En SEL-lenke har vesentlig bedre bruksverdi (IMO). Men klart du må ha originallenken slik at du kan sette den tilbake til original.

Nå er det vel uansett ikke oroginallenken som står på klokka di? Det er iallefall ikke korrekt flip-lock på den.

Det billigste er vel å selge den du har og så kjøpe en nyere modell med SEL. Evt. så ligger det vel relativt ofte sånne lenker til salgs på e-bay.

Lykke til!

En ny SEL oyster lenke koster ca 7-8k. Behold den originale lenken på klokken, alltid best med en Rolex som er så tidsriktig som mulig.

Legg heller pengene for en ny oyster lenke i en brukt 16710 med SEL i fremtiden ;) Så har du to klokker :)

Regards :)
AW

Takk for innleggene ,jeg tror jeg beholder klokka som den er :)
selv om lenka som står på ikke er orginallenka,så tenker jeg at jeg heller ser meg om
ettter en nyere modell og lar den gamle være slik den er

Nå er det vel uansett ikke oroginallenken som står på klokka di? Det er iallefall ikke korrekt flip-lock på den.

Det billigste er vel å selge den du har og så kjøpe en nyere modell med SEL. Evt. så ligger det vel relativt ofte sånne lenker til salgs på e-bay.

Lykke til!

EDIT
Hmm tror faktisk det er den orginale lenka som står på, etter hva Moderator på rolexforum skriver her i denne posten :)
virker som 16700 ble produsert med 93150 sub style bracelet en liten stund
bilde og sitat kopiert herfra:http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=45269
"
One unusual aspect of the 16700 - It was offered with the 93150 Sub Style bracelet (perhaps to fit over a flight suit?), a popular option which I preferred at the time:
This one still has the original 93150/501B bracelet - V9, Sept 1996 clasp code...Purchased in early 1997:"
n50thi.jpg