Ny på hånden..

Midas Mulligan

Støttemedlem
Medlem
23. okt. 2011
Sted
Oslo
Klokken ankom jo strengt tatt i går, og snek seg med på (gårs)dagens klokke. Rakk ingen unboxing da, så da tar vi det nå:)

Pappen på..
sudynu2a.jpg

Om ikke fullt så kjent syn som den "lille grønne", så etter hvert langt fra noe ukjent syn her på bjerget.
2ejuzu9a.jpg

Og så til innholdet da... Hadde dressur på listen denne gangen, og føler vel at jeg fikk ticket av de fleste boksene med denne ervervelsen8)
uge8ezam.jpg

Da ble det altså Grande Reverso Duo (986)! Hvit eller sort skive sier du? Ja takk begge deler;)
4ydepu7e.jpg

erype7up.jpg

Og til slutt.... Double wristshot;)
aqenu7e3.jpg

u3ypyqe2.jpg

Min første JLC, og etter godfølelsen jeg har hatt siden den kom på hånden å dømme ganske sikkert ikke den siste;)

Medlemskap til Le Club i boks! :p

Dette er morsomme saker. Ble sittendes og stirre litt på skivene. Den ene har sub seconds, men der har den andrr 24h-visning var det vel og der har den dato. Noe ved Reversoens natur gjør den riktig så WIS'ete.

Får jo noen tanker rundt funksjon, en krone bare - med flere posisjoner eller er det samme tid foran og bak til enhver tid?

Dette er morsomme saker. Ble sittendes og stirre litt på skivene. Den ene har sub seconds, men der har den andrr 24h-visning var det vel og der har den dato. Noe ved Reversoens natur gjør den riktig så WIS'ete.

Får jo noen tanker rundt funksjon, en krone bare - med flere posisjoner eller er det samme tid foran og bak til enhver tid?

Reversoene er definitivt artige og kanskje enda her hvor urverket (986) driver "to" klokker på samme tid.

Kronen har tre posisjoner. Første er opptrekksfunksjonen. Andre trinn (quick set) flytter timeviser og datoindikator på den hvite skiven. Tredje stiller minutt og time på begge skivene. I praksis fungerer da den sorte som en slags "hometime", mens man kan stille den hvite (via trinn 2) etter lokal tid hvorhen man måtte befinne seg. Siden jeg i øyeblikket switcher frem og tilbake kontinuerlig viser begge samme tid:)

Gratulerer med nydelig JLC. Forandring fryder, så to skiver er gull, og GMT-funksjon på kjøpet er jo genialt.