Ny på Tidssonen

Medlem
27. des. 2013
Sted
Haugesund
Aftens...

Har alltid vært en klokke enstusiast og har de siste årene bygget opp en liten samling.
Jeg har samlet på budsjett og ut i fra utsende på klokkene, noe som forsåvidt er greit.

Nå har jeg tatt steget videre og skal nå kjøpe meg mitt første `Ur :)
Jeg har lest om å kikket på klokker lenge å har selvfølgelig blitt fascinert av mekaniske ur...

Noen som har noen tips til hva og hvor jeg kan lese for å bli litt klokere :)

Legger ut noen bilder av min lille samling...

DSC_0129_zpsdd5c2a3a.jpg

DSC_0103_zps68512c43.jpg

DSC_0126_zps0b2a0c3f.jpg

DSC_0125_zps5633825b.jpg

Diesel DZ7189

DSC_0122_zps299871e1.jpg

DSC_0120_zps3a5c415b.jpg

Invicta 5672

DSC_0114_zps64da3957.jpg

DSC_0117_zpsa08a6fb2.jpg

Fossil JR1437

DSC_0112_zps532020f3.jpg

DSC_0113_zpsa3ab2815.jpg

Nixon 51-30 chrono leather

DSC_0108_zpse1da711c.jpg

Gant Vermont W70402

Velkommen!
Dette forumet er jo et godt sted å starte da. Ellers vil jeg anbefale andre klokkeforun, eksempelvis TRF.

Velkommen hit. Hyggelig at du har en gryende interesse for mekaniske ur. Du finner masse lærdom her inne på forumet, det er bare å lete blant de tusenvis av trådene. Er det noe du ikke finner ut av her inne eller ved hjelp av nettet/google, så får garantert svaret her på TS om du legger ut en post med dine spørsmål.

Her på Tidssonen får du alltid gode råd og hjelp, men ta hensyn til disse punktene når du stiller spørsmål/leser svar:

1. Du skal uansett, og før eller senere, ha deg en Rolex Submariner.

2. Om du ønsker råd i forbindelse med et klokkekjøp til f.eks 20.000,- skal du alltid skrive at ditt budsjett er på 10.000,-. De fleste vil uansett råde deg til å kjøpe en klokke som koster omtrent det dobbelte av hva du har i tankene.

3. Se pkt 1.

4. Ikke kjøp den klokken til kr 10.000,- som du har lyst på, men vent og spar mer penger slik at du får råd til en Rolex Submariner.

5. Se pkt 1.

Lykke til i din søken etter det perfekte ur (for deg) - eller din grail, som det gjerne kalles ;)

Takk for svar :)

Almås - jeg skal sjekke ut TRF, hvis jeg traff rett så er det vel et Rolex forum på engelsk?

Dr. Fiddy - Denne boken skal jeg absoulutt skaffe meg :) kjekt å lese bøker å ikke bare sitte på nettet hele dagen :) Takk

Minuteman - Jeg antar at du er en Rolex mann, men hvem er ikke det :) Jeg er ikke så inni det at jeg helt vet `status` på de forskjellige merkene selv om jeg naturligvis godt vet at Rolex vel er den største produsenten av kvalitetsur i verden...
men igjen så er det vel denne Grail`en som avgjør ;)

godt tips...

Aftens.
Har så anskaffet meg boka Nesten Velkledd :)

Meget spennende lesestoff i tillegg til boka om whisky jeg bruker mine kvelder på å fordype meg i :D

Aftens.
Har så anskaffet meg boka Nesten Velkledd :)

Meget spennende lesestoff i tillegg til boka om whisky jeg bruker mine kvelder på å fordype meg i :D

Håper fordypningen gjelder boka og ikke whiskyen :rolleyes:eek:

Du går en spennende tid i møte på forumet, husk å dele unboxing med oss på neste kjøp, og så minner jeg om at det er ikke lange veien bort til Lervik ( for en Submariner ):rolleyes:

ehm, når jeg begynner å tro at det gamle Certina uret på armen er en Submariner får jeg vel heller runne av Whiskey`n for kvelden :p