Ny PAM - Luminor Base Logo Acciaio (PAM00634)

Jeg liker den. Synes det er kult at Panerai lager en sånn klokke til 15 års jubileet for forumet. Et forum som er utrolig viktig for Panerai.
Synd den er i begrenset opplag, 500 stk.

Jepp. Jeg har bestilt en hos Bjerke. Gleder meg. Selv om den er uten sekundviser og glass bak... (noe jeg er glad i)

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Man får vel ikke bestilt denne hos Bjerke? Slik jeg leste det er visst ikke gitt at du får kjøpe heller. Må kunne dokumentere at man er aktivt medlem hos Paneristi, de skal godkjenne deg, for så å sende en henvendelse på dine vegne til nærmeste Panerai Boutique. Det er Panerai Boutique som tar siste avgjørelse om du får kjøpe eller ei (går sikkert på antall tilgjengelig/reservert)
Ikke bare bare med andre ord :)

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368
Jeg liker ikke denne i det hele tatt - heldigvis, siden jeg kun har et par innlegg på Paneristi og orker ikke å smiske for den pompøse gjengen der.

Tror neppe dette Bettarini "oppgulp" blir den samme hype som 10 års versjonen har blitt. Blir vel mer ala "Panerist forever" versjonen som ligger lenge ute for salg for tiden.

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368
Seriøst? Har noen hos Bjerke virkelig registrert en bestilling på en PAM634?

Jeg ringte Bjerke to dager etter at jeg kjøpte PAM 510 og spurte om de kunne skaffe en 634. De sjekket, og 30 min senere ringte de meg opp og sa at de fikk tak i en stk, og at jeg får den i nov/des.

Jeg har akkurat sendt en epost til Bjerke og ba de sjekke om det kan være en misforståelse, om de kanskje ikke får den likevel.

Personlig er jeg alt for svak for sekundvisere (paranoia for at klokken har stoppet) og denne bli da uaktuell for meg. Jeg har også en usunn fetisj for innsyn bak til urverk - altså en ny dealbreaker her. Ellers synes jeg den så fin ut, men fanden og ta - det gjør mange Panerai.

Jeg liker ikke denne i det hele tatt - heldigvis, siden jeg kun har et par innlegg på Paneristi og orker ikke å smiske for den pompøse gjengen der.

Tror neppe dette Bettarini "oppgulp" blir den samme hype som 10 års versjonen har blitt. Blir vel mer ala "Panerist forever" versjonen som ligger lenge ute for salg for tiden.

Hvordan går det an å være så glad i Panerai som deg og ikke like denne i det hele tatt? Er nysgjerrig på hva du ikke liker. :) @Gin

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Hvordan går det an å være så glad i Panerai som deg og ikke like denne i det hele tatt? Er nysgjerrig på hva du ikke liker. :) @Gin

Det som gjør at jeg er så glad i Panerai, er merkets spennende historie rundt WW2 og det fantastiske designet Panerai og Rolex ga disse aller tidligste ur laget for dykking. Disse urenes "pute formede" og mykt avrundet kasse former (Radiomir/1940/1950) er estetisk meget vakre. Med et mål på 47mm gir samtidig disse feminime former et robust og maskulint uttrykk, som etter mitt syn gir Panerai det DNA som er merket sin identitet.

"Bettarini" kassen som ble introdusert ved re-lanseringen av Panerai på 1990 tallet, innehar med sine skarpe profiler og 44mm ingen av disse kvaliteter.
634 prøver i tillegg etter mitt syn "litt for hardt" - med faux patina, gullvisere og den blå logoen - litt for mye effekter.

Det blir som sagt et litt uheldig "oppgulp" etter mitt syn.

• Liker
Reaksjoner: mutriakis
Oppdatering fra Bjerke, noe som tyder på at jeg ikke får en vil jeg anta:
---------------
Hei igjen Morten,

Jeg er ikke 100% sikker på om jeg får en! Jeg sendt inn bestilling på 2 (!) stk, og har fått tilbakemelding på at de er usikre på ”kvota” for Norge.

Jeg oppdaterer deg med en gang jeg vet noe

Med vennlig hilsen/Best regards
---------

Oppdatering fra Bjerke, noe som tyder på at jeg ikke får en vil jeg anta:
---------------
Hei igjen Morten,

Jeg er ikke 100% sikker på om jeg får en! Jeg sendt inn bestilling på 2 (!) stk, og har fått tilbakemelding på at de er usikre på ”kvota” for Norge.

Jeg oppdaterer deg med en gang jeg vet noe

Med vennlig hilsen/Best regards
---------

Ser det er mye "hat" mot 634 på Paneristi nå.

Dette går spesielt på ting som jeg i farta ikke hadde lagt merke til, nemlig press bak-lokk og fjær belastede baretter.
MAKAN !
-Det er jo en fornærmelse og utruste et ikonisk dykker ur med et press bak-lokk!
-Fjær baretter på et ur som er ment for en "menighet", hvor selve religions utøvelsen er å samle og hyppig bytte mellom ulike reimer, det er uhørt!

Tror du skal være glad om Bjerke ikke klarer å skaffe deg en slik bastard.

Ser det er mye "hat" mot 634 på Paneristi nå.

Dette går spesielt på ting som jeg i farta ikke hadde lagt merke til, nemlig press bak-lokk og fjær belastede baretter.
MAKAN !
-Det er jo en fornærmelse og utruste et ikonisk dykker ur med et press bak-lokk!
-Fjær baretter på et ur som er ment for en "menighet", hvor selve religions utøvelsen er å samle og hyppig bytte mellom ulike reimer, det er uhørt!

Tror du skal være glad om Bjerke ikke klarer å skaffe deg en slik bastard.

Ja kan være enig i det. Min evinnelige jakt etter en 233 fortsetter uansett ;)