Ny PAM00673

Medlem
27. jan. 2015
Sted
Oslo
Noen "rumors" og bilder i andre forum sier at OP vil lansere en ny PAM Luminor 1950 i september 2016.
Ref. PAM00673. Den er en Special Edition produsert kun i 1000stk.
Den ligner veldig mye på PAM00587 Radiomir 1940.
Hva syns dere? Har ikke Panerai allerede flere modeller som ligner på denne? Vil den bli en suksess?

Dette er jo en parring av 372 og 587, som hver for seg er historisk nærmest korrekte "re-makes".
Parringen utgjør et flott ur, men det blir allikevel ikke bra i mitt hode.
Skal Panerai ha "historisk korrekte" basemodeller i sitt sortiment, så bør de styre unna slike merkelige krysninger IMHO.
En slik "bastard" skulle heller vært i deres moderne serie da med f.eks. automatikk og en ekstra funksjon, da hadde den ikke utgitt seg for noe annet enn den er - nemlig et flott ur.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
En av gutta på Paneristi.com lagde seg en slik før Panerai gjorde det selv. Mulig Panerai likte det, eller kanskje de begynner å gå tom for idéer?

Jeg liker viserne da, de er sexy:)

• Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Fant et bilde der det er lettere å se forskjellen. Hmm. Jeg foretrekker 372. :)
Panerai-PAM-372-next-to-a-Reference-6152-1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Gin
Jeg syns den ser bra ut. Men hvis jeg ville ha en special edition med MM skive, så ville jeg nok heller ha lett etter en 217...

Dette er jo en parring av 372 og 587, som hver for seg er historisk nærmest korrekte "re-makes".
Parringen utgjør et flott ur, men det blir allikevel ikke bra i mitt hode.
Skal Panerai ha "historisk korrekte" basemodeller i sitt sortiment, så bør de styre unna slike merkelige krysninger IMHO.
En slik "bastard" skulle heller vært i deres moderne serie da med f.eks. automatikk og en ekstra funksjon, da hadde den ikke utgitt seg for noe annet enn den er - nemlig et flott ur.

Helt enig med deg. Men den montere en P.3000 urverk så er nok ny! Og enda en forskjell som skiller den fra 372 er safir glass. Jeg vet at også 372 fra neste serie kommer mer safir... litt dumt syns jeg.

Jeg liker 673 veldig godt men jeg som eier av en 422 vil jeg aldri kjøpe noen som ligner på det jeg allerede har.

Jeg liker 673, men enig i at den blir for lik 372/422 hvis man har den. 673'en er en ganske så nøyaktig re-edition av vintage 6152 med Marina Militare-dial, på samme måte som 372 var en mer eller mindre nøyaktig gjengivelse av vintage 6152/1 Liker nå disse re-editionene jeg nå da

• Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Jeg liker 673, men enig i at den blir for lik 372/422 hvis man har den. 673'en er en ganske så nøyaktig re-edition av vintage 6152 med Marina Militare-dial, på samme måte som 372 var en mer eller mindre nøyaktig gjengivelse av vintage 6152/1 Liker nå disse re-editionene jeg nå da
673 til dobbel pris av en 372? Tror jeg hadde valgt 372.

• Liker
Reaksjoner: klokkevennen
Jeg ville valgt 372 selv dersom det sto mellom de to. Er ikke så viktig for meg hvor mange som er laget så lenge klokken gir mening for meg. Men hvis man er opptatt av antall lagde modeller fremstår nok 673 som mer attraktiv. 372 er det vel ca 9000 av p.t. Hvis dere ser på forsiden av boken "from the depths of the sea" skrevet av Negretti, så ser dere den historiske modellen som 673 bygger på. Den er en ganske så eksakt remake. :)