Ny Pontos Sportsmanship fra Maurice Lacroix

Rød

Støttemedlem
Medlem
9. nov. 2011
Sted
Arendal
Denne likte jeg! Vanntett 200m og med mange farge, reim og lenkealternativer.

Maurice-Lacroix-Pontos-S-2-460x250.jpg

maurice-lacroix-pontos-s-4.jpg
maurice-lacroix-pontos-s-3.jpg

http://www.mauricelacroix.com/#NEWS/ALL NEWS/PONTOS S

Hva mener folket?

Absolutt ikke dum, i motsetning til på den nye Tudoren har jeg her ingenting mot bruken av farge rundt krone/pusher.

Nå har jeg ikke lest specs, men ser jo også ut som den øverste pusheren er kombinert start - chrono og vrikrone for å justere en innvendig bezel noe som også er meget kult.

Om jeg skal pirke på noe virker lugsene litt tynne om man ser i forhold til høyden.

Synes den var kjempekul! likte den farvede detaljen rundt øverste pusher som gjør at den tar seg ypperlig ut på medfølgende(?) nato:)
Hva ligger disse på i pris?

Denne likte jeg, og den hadde absolutt noe friskt over seg.

Nå har jeg ikke lest specs, men ser jo også ut som den øverste pusheren er kombinert start - chrono og vrikrone for å justere en innvendig bezel noe som også er meget kult.

Det stemmer. Stilig funksjon!;)

Skal innom AD i morgen, men tviler på den er inne allerede. Min Pontos Chronograph koster nå 24-25, den er 50m. Tipper denne bikker 30' med 200m men skal sjekke...er det mye dyrere med safir baklokk eller liten forskjell tro?
Så vanvittig tøff ut :)

Den har ikke kommer i butikk enda gitt;) Og prisen for Norge er jeg heller ikke et sikker på om er satt enda..

Den modellen du da har er vel den "vanlige" cronografene på 43mm med 7750, som i dag ligger på 22950,- (med lenke).. Og min antagelse er at de vil ha denne nye modellen innenfor 30k nok.. Men bare tiden vil vise om jeg der har rett.. Tøff er den uansett:)

Har den tidligere utgaven av samme klokken, men den kostet da ikke mer enn 16950,- ;)
4fa03f3d-a671-3133.jpg

maghas9, her er min sammen med den "lille" flotte :)

nyttbilde.jpg

Jeg virkelig sansen for denne, den er utrolig flott med sine 43mm og er i tillegg meget behagelig på hånden.
En annen ting med ML er at ingen ikkeurofile har hørt om merket, det liker jeg også :)

Jeg har virkelig sansen for ML. De har mange pene ur i de fleste prisklasser.
Denne er intet unntak.
Som Mathfjeld har jeg også sansen for litt friske farger på pusher/krone.:D

Liker godt det litt moderne designet. Jeg synes ML er langt mer avant garde enn det TH forsøker å skryte på seg.:)

Veldig flott!
ML lager mye lekkert, imho.
Liker godt vintage bølgen i markedet akkurat nå. Håper det varer lenge!

Flott klokke! ML slår meg som et veldig "ærlig" merke, og dette var en av de flotteste jeg har sett fra den kanten.

Flott chrono! Angrer på at jeg solgte min miros for en tid tilbake. ML er veldig gode klokker for en akseptabel pris. Anbefales.

Flott modell! Uret hVNER PÅ 28300. Avantgarde er jeg ikke enig i på de resterende modellene, synes ML har tatt store steg bakover, spesielt med tanke på MAsterpiece kolleksjonen sin. Jeg synes TH ligger hestehoder foran her. Synd disse modellene er sjeldne i Norge.

ML har tatt store steg bakover?! TH ligger hestehoder foran?! Vafforno?! Da må i alle fall jeg si meg galopperende uenig.

I klassen for urprodusenter med vakre, stilsikre og kontemporære kreasjoner, mener jeg ML er blant de aller beste. Om ikke de beste. Det understøttes av at de også i år har vunnet to reddot design award-priser. Bare å manøvrere seg litt rundt på hjemmesiden deres, så skjønner man at ML er på vei opp. Sjekk f.eks ut designet og formspråket på hjemmesiden: http://www.mauricelacroix.com/#ACCUEIL Det er noe helt annet.

Så gjenstår det å se om noen av modellene deres får klassikerstatus.

ML har tatt store steg bakover?! TH ligger hestehoder foran?! Vafforno?! Da må i alle fall jeg si meg galopperende uenig.

I klassen for urprodusenter med vakre, stilsikre og kontemporære kreasjoner, mener jeg ML er blant de aller beste. Om ikke de beste. Det understøttes av at de også i år har vunnet to reddot design award-priser. Bare å manøvrere seg litt rundt på hjemmesiden deres, så skjønner man at ML er på vei opp. Sjekk f.eks ut designet og formspråket på hjemmesiden: http://www.mauricelacroix.com/#ACCUEIL Det er noe helt annet.

Så gjenstår det å se om noen av modellene deres får klassikerstatus.

Enig i dette :)