Solgt NY PRIS! Girard-Perregaux Classic Elegance Chrono ref. 2498

BAH

Medlem
16. juli 2012
Sted
Oslo
IMG_3637.jpg
IMG_3802.jpg
IMG_4098.jpg
IMG_4104.jpg
IMG_4108.jpg
IMG_4096.jpg
IMG_4109.jpg
IMG_4112.jpg
IMG_4113.jpg
IMG_4116.jpg
MODELL/BETEGNELSE

Girard-Perregaux Classic Elegance Chronograph, ref. 2498.

INFO OM KLOKKEN
Jeg kjøpte denne fra Burdeens Jewelry (USA) i desember 2016. Uret var da pusset opp og justert av urmaker. Har vært brukt av meg i rotasjon med andre ur og ser fremdeles meget bra ut. Kun noen ørsmå bruksmerker på lenken. Leveres i original emballasje med alt av papirer og garantisertifikat datert 04.04.04.

Modellen er svært sjelden og ikke lenger i produksjon. På bruktmarkedet (i utlandet) har jeg funnet priser fra ca 35k-50k.

Når det kommer til detaljfokus og finish må jeg si at Girard-Perregaux overgår det meste i prisklassen. Hvis du ønsker deg en barsk og elegant kronograf som det finnes virkelig få av er dette et supert valg.

Uret er maskulint med kantete cushion-kasse og ligger svært godt på håndleddet. Kassediameter er 38mm, men uret bærer noe større, mye på grunn av lange, nedadkurvede lugs/horn. Total lengde 52mm.

Skiven er mørk koksgrå og oppleves som sort i alt annet enn kraftig lys. Mønsteret på skiven gir et flott, subtilt spill med lyset. Har forsøkt å fange dette på noen av bildene. Safirglasset er kurvet.

Hele urkassen er børstet, bezelringen høyglanspolert. Lenken har polerte ytterledd og børstede senterledd. Den røde alligatorremmen er fra Hirsch og tåler vann.

Jeg tar kun imot seriøse henvendelser og i denne omgang er jeg bare interessert i et rent salg.

KONTAKT
- Ta kontakt via PM, eller via telefon eller e-post for raskere svar
- T: 900 93 421
- E: bahalvorsen@gmail.com

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
NOK 25000,-.
Selges helst F2F i Oslo-området. VIPPS er flott, cash er også ok. Jeg kan også sende uret med Postens ekspress-over-natten på min regning etter overføring og mottak av penger i nettbank.

SPESIFIKASJON:
Modell: Girard-Perregaux Classic Elegance Chronograph ref. 2498, stål
Kassediameter: 38mm
Kassehøyde: 9mm (12mm inkludert kurvet safirglass)
Bredde mellom hornene: 21mm
Vekt med rem: 88 gram
Lenkens vekt: 90 gram
Urkasse: børstet stål
Bakside urkasse: solid baklokk
Urskive: dyp koksgrå skive med lume på timemarkører og visere
Glass: ripebeskyttet safirglass, kurvet
Bezelring: stål, høyglanspolert
Urverkstype: automatisk, selvtrekkende
Sekundviser: sklir jevnt
Urverk: in-house urverk GP22CO.S
Vanntett: 30m/100ft
Funksjoner: tid, dato, kronograf

BILDER
Alle bilder er av mitt ur, tatt med iPhone-kamera. Håper og tror de skal gi et godt inntrykk av urets kosmetiske tilstand.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628