Solgt Ny pris! Zodiac Professional Red Point Automatic

Medlem
27. okt. 2014
Jeg selger en fullsize Zodiac Professional automatic, fra 90-tallet. Dette er en del av Zodiacs Red dot, eller Red point serie. Les mer om Zodiac's ulike farger på prikkene her: http://wornandwound.com/zodiac-story-behind-curious-point-series/

Zodiac Automatic Red Point 42mm. Dette er en sjelden fugl på disse breddegrader, så la meg prøve å forklare litt hva dette er: Kassa er identisk med Heuer 980 og Tag Heuer Professional serien. Årsaken er at TAG's tidligere CEO Willy Monnier overtok det konkursrammede Zodiac i 1990, og hadde nok kassedesignet med seg derfra.
DIsse Red dot klokkene er altså fra 90-tallet, og da var det mest quartz det gikk i, så å se denne i automatic og 42mm full size er (som nevnt) ikke dagligdags.

Klokken går bra, skifter dato ved midnatt, og går så bra som man kan forvente av den klassiske arbeidshesten ETA 2824. Jeg kjenner ikke servicehistorikken på denne, men tidligere eier hadde den hos urmaker som målte den til +-5sek 24t og amplitude på 280 noe som skal være godt innafor. Den er ikke trykktestet i mitt eie, så jeg kan ikke garantere for vanntettheten på 200m

Det er noen merker på bezel insert, men utover det er klokka hel og pen. Den er 20-25 år, så noe småtteri er det selvsagt, men ikke noe som ikke kan pusses enkelt bort - om man skulle ønske det.

Den kommer på original lenke, som er overraskende tight! Den raffe skinnremmen på to av bildene følger ikke med, men kan kjøpes på klokkerogreimer.no - anbefales!

Størrelse: 42mm
Tykkelse: 12mm
Lug size: 20mm
ETA 2824-A2

Jeg ønsker 6.500,- + Norgespakke (eller F2F i Oslo-området) for denne klassiske dykkeren fra beste 90-tall
Ny pris 12.juni: 5.000,-!!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: R.Haug