Ny reim på Jaeger 8 days

Medlem
7. des. 2010
Sted
Bergen
Fikk ny originalreim i posten i dag. En god del mørkere enn den gamle (på første bildet). Jeg tenkte egentlig å ha en sort på denne klokken, men måtte prøve denne også. Mener den skulle kle klokken bedre, men er ikke sikker på hvilken jeg liker best, men det er i alle fall variasjon. Har også litt rundere profil og mangler tverrsting på enden.

TBE_1730.jpg

TBE_1732.jpg

TBE_1734.jpg

Meget bra resultat! Spør du meg så syns definitivt at klokken gjorde seg best på den nye remmen :)

Kjøpte en lignende JLC-rem til min Reverso for et par år siden, og det er en meget lekker farge.

IMG_1964.jpg

God match på reversoen også ja. Du har nok rett, den har fått sette seg litt nå. Den øverste remmen passer jo den også, men hadde kanskje passet best til sort skive.

Det jeg liker ved den mørkebrune tonen er at den fremhever klokkens stilige og elegant egenskaper, samtidig som den ikke blir like formell som en helt sort rem.

Den første remmen blir i mine øyne mye mer casual, og er kanskje en bedre match på varme og solfylte sommerdager :)

Jeg synes den mørkebrune er nydelig, men så har jeg jo nettopp kjøpt en selv:
bilde-88.jpg

Målet mitt var også å få den litt mer elegant, men sort blir litt hardt. Nydelig klokke, forresten!

Ble (enda mer) stilig med ny rem :)

Fant ut at mørke brun (Toshi) var den perfekte komboen på Speedy. Svart ble litt kjedelig og lysebrunt ble litt feil det også.

Meget pent, Tore!
Da jeg hadde en tilsvarende gikk jeg direkte på sort reim, - men den brune er som det også sies meget klassisk, elegant og gir uret en "mykere" presence. Virkelig flott!