Ny reim til [Orient ER24005W] hvit

Medlem
17. des. 2014
Hei,
Har akkurat fått meg en fantastisk ny Orient Bambino. Reimen på denne er svart og veldig "classy" og passer kanskje best til dress. Men jeg vil bruke klokken hver dag og er derfor på utkikk etter en ny reim. Hittil har jeg sett litt rundt og vurderer om lyse brun kanskje er fargen?

Har dere noen tips?
Eventuelt noen selgere i Oslo?

Vil f.eks denne se bra ut med klokken? Og vil den passe til 21MM?

Jeg likte også den BLÅ nato, hvor kan jeg bestille? :)

Redigert:
Alltid kjekt med en Bambino, og er enig med deg i at det er kjekt med flere reimer :)

Har selv vært på utkikk etter reimer til denne klokken, og anbefaler deg å kjøpe 21 mm reim, ikke 22 mm eller 20 mm..
Dette fordi 20mm kan bli litt "løs" mens 22mm blir VELDIG tight :cool:

Har tidligere bestilt fra Globalwatchband.
Selv om utvalget er begrenset, er kvaliteten upåklagelig :)

Redigert:
Hvis du vil ha en rem som er tilpasset dine nøyaktige mål og ønsker, så kan det være smart å ta kontakt med en av våre meget lokale rem-snekkere, f.eks. @Nessuno79.

Han lager noen fantastisk flotte reimer til en særlig overkommelig pris.

Redigert av en moderator:
Vil f.eks denne se bra ut med klokken? Og vil den passe til 21MM?

Jeg likte også den BLÅ nato, hvor kan jeg bestille? :)

Har samme problem som deg med 21 mm lugbredde. Jeg prøvde både Nato og lær i 20 mm, men det ble ikke særlig bra etter min oppfatning. Klokka vil uansett ligge på den ene siden av reima, og sa ser man godt glippen som blir ved siden av reima.

Så jeg kjøpte en lær-Nato i 22 mm og strakk den litt der klokka skal sitte (fuktet læret litt på baksiden), og SMAKK! Sitter som et skudd.

Jeg tror det er bedre å velge 22 mm på 2-piece lærreimer også, og eventuelt file av litt på sidene.

Ellers har Cheapest Nato Straps fått inn Perlon. Disse er flettet, og vil fylle ut den plassen som er i bredden. (Har ikke prøvd disse selv, men har sett dette anbefalt som løsning på fora rundt omkring.)

http://www.cheapestnatostraps.com/collections/perlon-straps

Ellers har Cheapest Nato Straps fått inn Perlon. Disse er flettet, og vil fylle ut den plassen som er i bredden. (Har ikke prøvd disse selv, men har sett dette anbefalt som løsning på fora rundt omkring.)

http://www.cheapestnatostraps.com/collections/perlon-straps

Disse så ganske kule ut, vurderer å bestille herifra.

Hadde vært hyggelig med noen flere konkrete tips på 21MM. Noe slikt hadde vært utrolig kult.
Driver å browser rundt nå og ser at det er svært lite 21MM.

Redigert:
Jeg har en reim fra @Nessuno79 på min Orient. Fikk laget den med 21mm lugbredde og 20mm på spennen så jeg monterte over Orient spennen. Svært fornøyd med reimen, den ser veldig bra ut og er utrolig myk og komfortabel.

Redigert av en moderator:
Selv har jeg på ønskelisten "Luksusnato":

NATO_Watch_Strap_USA_Matte_Main__03351.1405346720.500.375.jpg

Litt dyre, men de ser virkelig fine ut. Enormt utvalg, også veldig fine blå i både glatt og semsket. :)

http://www.dalucastraps.com/