Ny Seiko "Alpinist"

Medlem
25. des. 2011
Sted
Fredrikstad
Hei.

Seiko har kommet med flere Sarg modeller. Selges både hos Chino og Seiya. Disse er til forskjell fra tidligere alpinist 40 istede for 38mm.

Kul "oppgradering"
S-SARG003_c_1024x1024.jpg

Seiko SARG003

Det bør dog nevnes at vanntettheten har gått fra 200m til 100m
Claspen så god ut også, så her har man skikkelig slalomklokke!

Personlig foretrekker jeg å kjøre slalom noen meter over vann, så akkurat det med vanntetthet er ikke så nøye... :D

Personlig foretrekker jeg å kjøre slalom noen meter over vann, så akkurat det med vanntetthet er ikke så nøye... :D

Ok, du har et poeng, men ja... Jeg sammenligner det med min Helson; Jeg kommer aldri til å dykke til 2000 meter, men det er kult å vite at man KAN det! :)

Noen som vet om det er skrukrone på denne modellen ?

SARG003 og SARG007 er begge tilgjengelige på gode, gamle Creationwatches.com også. Synes 003 ser sinnsykt bra ut!

Helt enig i at dette er pene klokker, som sikkert holder god kvalitet også. For meg ville et kjøp likevel være et dilemma, rett og slett fordi de paradoksalt nok har for lav verdi. Jeg mener, om noen år, når tiden for den uungåelige servicen kommer, som sannsynligvis koster mer enn klokken er verdt, hva gjør man da? Er det ikke fare for bruk-og-kast? Er det ønskelig? Nysgjerrig på hva dere tenker om dette!

Helt enig i at dette er pene klokker, som sikkert holder god kvalitet også. For meg ville et kjøp likevel være et dilemma, rett og slett fordi de paradoksalt nok har for lav verdi. Jeg mener, om noen år, når tiden for den uungåelige servicen kommer, som sannsynligvis koster mer enn klokken er verdt, hva gjør man da? Er det ikke fare for bruk-og-kast? Er det ønskelig? Nysgjerrig på hva dere tenker om dette!

Litt usikker på hvordan urverkene ligger i pris, men en hver glad amatør klarer nok å bytte urverket på en slik uten større problemer. Dette er ihvertfall ganske vanlig prosedyre på 7s26 og lignende urverk. Er du ekstra tøff så prøver du deg på en service selv også :)