Ny Seiko SRP309J vil ikke gå

Medlem
19. juni 2015
Sted
Sandvika
Hei.

Jeg har lest, lest, og lest. Etter mye lesing endte jeg opp med et Oransje Monster som min første mekaniske klokke. Klokken ble bestillt fra CreationWatches, og ankom med DHL fem dager etter jeg bestilte den. Pakken så hel ut. Klokken ser også uskadet ut. Alt vel så langt :)

Jeg har forsøkt å stille den slik det er beskrevet i manualen. Trukket den leeenge, og forsøkt å starte den med håndbevegelser. Av og til går den i noen sekunder etter at jeg har trykket inn kronen, av og til går den i opp til 10 minutter, og av og til går den ikke i det hele tatt. Er dette et vanlig problem som det finnes en reparasjonsløsning på?

Er det noen som vet hvordan en Norsk urmaker håndterer garantireparasjoner på importerte Seikoklokker? Er det i det hele tatt noe poeng å besøke en Norsk urmaker?

Håper noen har erfaringer som kan hjelpe meg :)

Mvh

Jon Anders

Det er vel bare å returnere den til selger. Spør de om hvordan de håndterer retur av feilvare. Du må ikke fikle med den selv

Jeg skrev en tilbakemelding til selger, og kundesenteret der anbefalte meg å klaske klokken med "krystallen" ned i håndflaten. Dette for å løsne hovedfjæren som muligens kunne ha hengt seg opp i en skrue i verket. Dette ser faktisk ut til å ha hjulpet :) Er dette å anse som en permanent reparasjon, eller er dette noe som må gjøres til stadighet for å holde klokken gående?

Har hørt om dette på seiko verk før, men mener ganske bestemt at det ble modifisert så det ikke skulle skje mer? Er en stund siden nå, så ble brått usikker. Men har hørt om dette som et problem og løsning på dette verket før hvertfall. @JonA1

Hei, og takk for svar :) Klokken måtte han noen "klask" de første dagene jeg brukte den, men etter det har den gått prikkfritt. Den er mye mer presis enn jeg fryktet også, da jeg gikk over fra en Solar Seiko til automatic.
Jeg stusser litt over hvorfor man leser så mye om den "fantastiske" lume'n på Monsterene. Jeg synes lumen på min gamle Seiko SSC015 P1 var vel så bra, den kunne leses klart etter en natt under dyna, mens monsteret er sterk og klar i noen timer, og så lyser det ikke sterkt nok til at det er lesbart for et trøtt tryne sånn på morgenkvisten når junior på 5 mnd. våkner sånn i tretiden.. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med klokken, og det er morsomt med mekanisk urverk !

• Liker
Reaksjoner: Todda