Ny TV. Hjelp meg

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Jeg må ha ny TV i stua.

Den skal bli brukt til: (rangert nedover etter bruk)
1. Vanlig TV-titting (film/serier)
2. Vanlig TV-titting (Sport)
3. DVD
4. Streaming fra PC
5. spillkonsoll.

Vi sitter ca 3-4m fra TV'en.
Noe solskinn inn fra siden
Ønsker 50"
Prisklasse helst under 10.000kr

Så, hva vil funke tror dere ift mine TV-preferanser?
Link gjerne til annonser på komplett.no/lefdal/Elkjøp osv.

Jeg støtter Samsung! Har den forrige utgaven av 8-serien i 55" og er kjempefornøyd med den. Jeg kunne faktisk tenkt meg en litt større skjerm ettersom jeg har ca. 5 meter fra sofa til TV.

Jeg tør foreslå en brukt Pioneer Kuro plasmaskjerm. De produseres vel ikke lenger siden de ble alt for dyre sammenlignet med det meste annet på markedet, men jeg er i hvert fall strålende fornøyd med min (har endelig kommet over at den ble kjøpt i et øyeblikk av fullstendig galskap for noen år siden). Da jeg fikk installert fiber for en tid tilbake satt tv-installatøren med tårer i øynene og så på Discovery HD da jeg kom hjem.

Forøvrig kjent som TV'n alle deltagerne i luksusfellen hadde på veggen.

Jeg tør foreslå en brukt Pioneer Kuro plasmaskjerm. De produseres vel ikke lenger siden de ble alt for dyre sammenlignet med det meste annet på markedet, men jeg er i hvert fall strålende fornøyd med min (har endelig kommet over at den ble kjøpt i et øyeblikk av fullstendig galskap for noen år siden). Da jeg fikk installert fiber for en tid tilbake satt tv-installatøren med tårer i øynene og så på Discovery HD da jeg kom hjem.

Forøvrig kjent som TV'n alle deltagerne i luksusfellen hadde på veggen.

+1

Veldig godt fornøyd med min, utrolig bilde på HD-sendinger og bedre enn mange på SD/vanlige tv-sendinger også. Har selvfølgelig ikke 3D eller noen av de nye web-features du får på Samsung. LX5090H er siste modellen som ble produsert av denne, og kan sikkert fås brukt til litt over halvparten av ditt budsjett.

Pioneer PDP-LX5090H KURO inkludert KEF Centerhøytaler - FINN

Sitter fortsatt å venter på iTV jeg... Men skulle jeg kjøpt idag hadde det blitt Samsung.

Var det ikke Sharp som lagde LCD og Panasonic som lagde plasmaskjermene til Pioneer?
Ellers sverger jeg til Phillips når det gjelder TV.
Egentlig trenger man vel ikke TV lengere men kun en skjerm med HDMI tilkobling så lenge men har tunerboks og forsterker.