Nybegynnerguide?

Medlem
7. sep. 2013
Finnes det en tråd eller side med en guide innen klokkeverdenen for nybegynnere? Tenker da på forklaringer på blant annet forskjellige typer urverk, delenavn og forklaringer på forskjellige begreper. Jeg vil lære mer om urverk, for så å kunne skjønna hva forskjellen er på f.eks Omegas 1861 vs 9300 urverk. I tillegg vil jeg lære begrepene innen klokkeverdenen, og hva de betyr.

All hjelp mottas med stor takknemlighet :D

Finnes det en tråd eller side med en guide innen klokkeverdenen for nybegynnere? Tenker da på forklaringer på blant annet forskjellige typer urverk, delenavn og forklaringer på forskjellige begreper. Jeg vil lære mer om urverk, for så å kunne skjønna hva forskjellen er på f.eks Omegas 1861 vs 9300 urverk. I tillegg vil jeg lære begrepene innen klokkeverdenen, og hva de betyr.

All hjelp mottas med stor takknemlighet :D

Selv husker jeg at jeg fikk mye hjelp av denne siden da jeg startet med å orientere meg: Chronocentric

Mye her kan sikkert diskutertes, men skulle gi deg et godt utgangspunkt for videre klokke-surfing... :)

Men husk: En klokkesamlers beste venn er Google. ;)

Selv husker jeg at jeg fikk mye hjelp av denne siden da jeg startet med å orientere meg: Chronocentric

Mye her kan sikkert diskutertes, men skulle gi deg et godt utgangspunkt for videre klokke-surfing... :)

Men husk: En klokkesamlers beste venn er Google. ;)

Takk for godt svar @SpaceCowboy! Sidens ser bra ut, og noe av det jeg var ute etter. Bruker google mye, men et godt tips på en velformulert side/guide om klokker er supert. Og det fikk jeg :)

Takk for tipset!

Redigert av en moderator:
Hvis du enda ikke har sett denne er det en video du (og alle) bør se! :)

[video=youtube;MDYjUDrCPv0]http://www.youtube.com/watch?v=MDYjUDrCPv0[/video]