Nybegynnerspørsmål: Hvor viktig er boks?

Medlem
27. april 2016
Sted
Bærum
Håper noen med litt erfaring kan hjelpe meg:) Har sett på en brukt klokke og klokken ser ut til å være svært lite brukt, har ubetydelig slitasje og alle papirer medfølger; kvittering fra norsk urmaker, garantibevis og sertifikat, samt kvittering for nylig utført service. Men det medfølger ingen boks. Så det jeg lurer på er hvor viktig er boksen og hvilken innvirkning har det på verdi at den ikke følger med?

Hei!
Det finnes det nok ikke noe fasitsvar på, verdien er alltid det noen er villige til å betale.
Men det har jo litt å si hva slags klokke det er, hvilken prisklasse og alder.
Er det en "rimelig" klokke så har det nok lite å si.
Så lenge kvittering, garantibevis og sertifikat er med så har det kanskje ikke så mye å si heller (det kan jo være mulig å kjøpe bare boks andre steder). Og noen kjøpere er mer nøye enn andre.
Men om du skal kjøpe klokke, så er det jo et fint argument for å prute litt.
Men skriv gjerne litt mer om klokken eller link til annonse så får du bedre svar. :)

Takk for raskt svar:) Det er denne jeg vurderer. Har sett på klokken, og den er i flott stand. Hadde opprinnelig tenkt med en Speedmaster Professional, men sliter med å finne noen brukte, så tok derfor en titt på denne. Men kjenner lite til den og må bruke ettermiddagen på å bestemme meg om jeg synes den er et alternativ til å vente til en professional dukker opp, samt eventuelt finne ut om hva som er en fair pris: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75053192&ref=conversation&fks=75053192

Hei!
Det finnes det nok ikke noe fasitsvar på, verdien er alltid det noen er villige til å betale.
Men det har jo litt å si hva slags klokke det er, hvilken prisklasse og alder.
Er det en "rimelig" klokke så har det nok lite å si.
Så lenge kvittering, garantibevis og sertifikat er med så har det kanskje ikke så mye å si heller (det kan jo være mulig å kjøpe bare boks andre steder). Og noen kjøpere er mer nøye enn andre.
Men om du skal kjøpe klokke, så er det jo et fint argument for å prute litt.
Men skriv gjerne litt mer om klokken eller link til annonse så får du bedre svar. :)

Takk for raskt svar:) Det er denne jeg vurderer. Har sett på klokken, og den er i flott stand. Hadde opprinnelig tenkt med en Speedmaster Professional, men sliter med å finne noen brukte, så tok derfor en titt på denne. Men kjenner lite til den og må bruke ettermiddagen på å bestemme meg om jeg synes den er et alternativ til å vente til en professional dukker opp, samt eventuelt finne ut om hva som er en fair pris:http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75053192&ref=conversation&fks=75053192

Kjenner ikke så veldig til denne modellen, men tipper en pro vil holde verdien bedre, og mener å ha sett flere på bruktmarkedet i det siste. Ville nok vurdert å være tålmodig og vente på en pro. Og være kjapp når en dukker opp på bruktmarkedet. ☺

Uten at jeg har inngående kjennskap til denne modellen så synes jeg prisen ser meget bra ut...?
Hvis du liker den så er det ikke prisen som bør holde deg vekk iallefall (etter min mening).
Nyprisen ligger vel på ca 60k hos urverket.no.

Personlig ville jeg ikke kjøpt klokke uten boks, føler da at man mister litt av opplevelsen ved et klokke kjøp. Ingenting er bedre enn å åpne boksen og se sitt nye familiemedlem :D
Syns også at ting virker mye mer ryddig med boks. Men dette er jo bare min mening, prisen derimot ser bra ut!

@Fbrisk fikk du kjøpt denne? I så fall var det et kupp til den prisen
Ja, kjøpte klokken til litt under prisforlangende, og er veldig godt fornøyd - selv uten boks:) Men regner ikke med det har all verden av betydning: Alle sertifikater, kjøpskvittering + service kvittering - alt fra samme urmaker medfulgte, og selger, som virket veldig troverdig og hyggelig, hadde eid den siden den var ny.

Ja, kjøpte klokken til litt under prisforlangende, og er veldig godt fornøyd - selv uten boks:) Men regner ikke med det har all verden av betydning: Alle sertifikater, kjøpskvittering + service kvittering - alt fra samme urmaker medfulgte, og selger, som virket veldig troverdig og hyggelig, hadde eid den siden den var ny.
Da har du nok gjort et veldig godt kjøp:)
Gratulerer!

• Liker
Reaksjoner: Fbrisk