Nybegynnerspørsmål: Tag Heuer for wannabees?

Medlem
29. sep. 2013
Har alltid hatt lyst på en TAG Heuer, men har fått inntrykk av at de er oppskrytt.
Virker vel ikke som merket har den høyeste stjernen her heller.
Jeg har sett på noen Aquarace Grande Date på finn.no.
Jeg må vel innrømme at jeg har blitt litt blendet av merkevarebygging og kobling mot motorsport.

Fant blant annet denne videoen: Klar tale!
What Does Your Watch Say About You? Part 7 - Tag Heuer - YouTube

Er det virkelig så ille!?

Kanskje jeg heller går for noe slikt?:
Certina DS Podium Big Size GMT C001.639.11.047.00 | Klockor På Nätet

Jeg må vel innrømme at jeg har blitt litt blendet av merkevarebygging
Tro meg, det er merker som har blendet folk betraktelig mer enn Tag Heuer. Drit i andre, kjøp det du vil ha. Tag Heuer lager gode ur. Overpriset vil noen si men det er det svært mange ur som er....

Slenger meg på med @Chronodiver her. Kjøp den klokka DU har lyst på og som gir DEG godfølelsen. Eg er strålande nøgd med min Aquaracer Chrono :)
Lukke til:)

Redigert av en moderator:
Tag er faktisk de som utvikler seg mest i dette segmentet, men de gjør det utrolig nok i det stille- i motsetning til de andre i samme segment. Hvis du ser hva de også produserer for andre tenker jeg du vil bli overrasket...

Ta en liten kikk her: Archives | GPHG

På 11 år har de som eneste vunnet 8 ganger. Det sier litt.

Gå for det DU liker. Eller gå for en Submariner og få tusen likes på Tidsonen ;)

Enig med de andre, kjøp det du har lyst på! Det er du som skal gå med klokken. Jeg kjøpte selv en TH som min første "dyre" klokke og angrer ikke på det. Tar meg friheten til å legge ved ett bilde av min TH.

Hvilken TH er du har lyst på?

Kunne tenkt meg noe slikt: (blå eller svart)

Enig med de andre, kjøp det du har lyst på! Det er du som skal gå med klokken. Jeg kjøpte selv en TH som min første "dyre" klokke og angrer ikke på det. Tar meg friheten til å legge ved ett bilde av min TH.

Hvilken TH er du har lyst på?

Behagelig å se at Tag får real omtale. Er også fornøyd eier av en Tag, en aquracer caliber 16 med hvit skive, som av meg ble valgt foran andre langt mer verdsatte klokker på tidssonen. Har hatt den i snart 3 år og den blir neppe byttet ut med det første. Synes størrelsen er perfekt til meg og at den er en allround klokke som kan brukes til det aller meste.

Prøv klokka på hånden, gjerne noen andre også, å se om den "snakker til deg". Er du fornøyd er det ingen grunn til å evt bry seg om hva andre synes.

Da har jeg kjøpt klokke!

Det ble denne:

CAU1112.BA0858

Takk for alle innspill her på forumet.
Jeg valgte med hjertet (og lommeboka;) ).

Jeg er lykkelig eier to Rolex`er men kunne tenkt meg en Tag Heuer Carrera Twin Time. For meg er Tag Heuer et merke som ikke tiltaler meg helt men der finnes en og annen godbit i både Aquaracer og Carrera-serien jeg absolutt vil vurdere.
Kjøp klokka DU vil ha. Tross alt er det jo du som skal gå med den og være fornøyd med den. Gratulerer med ny klokke :)

Jeg syns at Tag har mye god. Jeg så en del i Wasa(Finland) og likte dem, men var ikke overbevist til å kjøpe.
Men hver sin smak: Aquaracer linje er vakkert...Og tøff
Litt dyrt for ETA drivert klokker men resten i klokke er bra kvalitet.
For den siste chrono som er "in-house" : 1887 caliber
Jeg kan si: Den er vakkert, den funker sikkert veldig bra og er sikkert pålitelig som f@n.
Problemet var at Tag.H annonsert det som "in-house" på Basel... Det var ikke helt det.
Ja, en del super-WIS så med en gang at urverket hadde Seiko teknologi inn i seg: Da Tag måte komme ut av skapet.
Dem har kjøpt Seiko sin "løsninger": Seiko lager skikkelig sterkt urverker, sant nok.
Og dem adaptert disse løsninger på sitt chrono-urverk. Feil? Nei... Det er Tag sitt valg og det er ett god valg.
Problemet er at det er ikke dem teknologi...Jajajaja.
Ser på "belt urverket V4" dem lagt: Alle sagt at det var umulig.
Tag.H fikk det til: Utrolig nok.
Mange har brukt tidligere patenter for å utvikle sitt urverk: Det lagt aldri historier...
Ting er: Kjøp det fordi du liker det.
Tag bruker mye ETA urverker men den du ser under tar kaken: Seiko eller ikke.

Redigert:
Kjøp den klokka som snakker mest til deg innenfor de rammene du har, den første "skikkelige" klokka du kjøper blir som regel en keeper.