Nydelig Movado

Medlem
5. okt. 2012
Jeg har fulgt litt med på dette forumet en tid og tenkte jeg vise mitt siste kjøp, en Movado fra ca 1950-52, verk 261, noe over 35mm SS kasse (uten krone) som er relativt stort for et ur fra denne tidsepoken, og 20mm lugs, klokka er 100% original og veldig sjelden i denne størrelsen og med denne urskiva. Dette er min første Movado, som mitt nick tilsier har jeg stor sans for Eterna fra 50-60 tallet men liker selvsagt alt av vintage kvalitetsklokker også lommeur, kaminur, veggur etc.

MSVzZ.jpg

RkKa7.jpg

dayyL.jpg

ZsHQS.jpg

YARFE.jpg

Lh8SN.jpg

0BC5Y.jpg

Fine bilder ja, men jeg har ikke tatt disse selv. Jeg har et Panasonic Lumix GH1 med 14-140 linse (i praksis 28-280) et kostbart og godt kamera men jeg har ikke klart å ta pene bilder med macro så jeg bruker et Canon kompakt kamera til dette, mistenker at 14-140 linsa ikke takler macro så jeg må nok vurdere ny linse etterhvert. Noen som har tips på hvordan man tar gode bilder av klokker?

Vakker klokke, gratulerer! Movado lagde solide urverk, og den her er en videreføring av et eldre caliber. Uten støtsikring så ikke bruk den når du snekrer :)

Velkommen til forumet, en veldig god start dette.

Utrolig flott klokke, liker hvordan skiven går hele veien ut, gjør at klokken ser større ut en 35 mm.