nye 3-serie

Medlem
7. des. 2010
Sted
Bergen
Sitter og leker meg med det avanserte tegneprogrammet paint. Likte ikke F30 med en gang, men den vokser på meg og så har den fått propell, no more sucky-sucky. Jeg stoler på BMW, har virkelig tro på den nye fireren, på youtube-snutter virker både den og den nye åttetrinns automaten rimelig kvikk og hissig.

Tror nok ikke det blir rød i så fall, det er en farge reservert for Ferrari, men det var jo ikke helt halvgale heller. Siden E91en jeg har nå kun har sorte detaljer, så måtte jeg jo prøve på den nye også. Krom og rødt er uansett ingen god ide.

bil.png

bil2.png

BMW skal helst ha rekkesekser ;)
Og jeg spør meg om den pure kjørefølelsen er litt på retur...har ikke F30 også elektrisk styring (og da mener jeg ikke servo!).
Anyway, den har vokst seg litt større og den er en hissig og fin. :) Skal du handle? Stasjonvogn i så fall?

Egentlig enig i begge deler, men rapporter jeg har sett så langt tilsier bedre både motor og styring. Time vil sjåvv. Vurderer å gå for noe så unorsk som sedan. Stasjonsvogn = venting og sikkert 40k ekstra

Men lyden og gasspådraget fra en 6er får du aldri av en turbomatet firer ;)
Sedan:confused: Du er jo ikke seksti helt ennå? :rolleyes::D

Edit: De 40 og mer til får du igjen ved resalg. Du skal forresten ut med ganske mye om du kjøper ny og legger i litt utstyr. Tipper 320d lett bikker 500..

Trenden er vel færre sylinderar, mindre slagvolum etc for å halde CO2 nede. Gud forby at ein skulle sleppe ut nokre gram for mykje.
OT: Sist tur i Stavanger lata eg som om skolissa hadde gått opp på utanfor Sola for å sleppa å sitte på i Prius. Sjåførane som kjøyrer Prius som taxi burde ikkje fått lov å ta full takst!

Er eit eller anna eg ikkje har fått heilt taket på med nye 3 serie enda - men går seg nok til....

Tore: Du får ta deg ein tur til Jæger sentrum på Kokstad og prøvekjøyre litt:)

Trenden er vel færre sylinderar, mindre slagvolum etc for å halde CO2 nede. Gud forby at ein skulle sleppe ut nokre gram for mykje.
OT: Sist tur i Stavanger lata eg som om skolissa hadde gått opp på utanfor Sola for å sleppa å sitte på i Prius. Sjåførane som kjøyrer Prius som taxi burde ikkje fått lov å ta full takst!

Er eit eller anna eg ikkje har fått heilt taket på med nye 3 serie enda - men går seg nok til....

De priusene er noen skranglekasser, misunner ikke sjåførene som må kjøre de, er sikkert ikke drosje eierene selv som ratter rundt i de. Sto i taxikø på stasjonen på Lillestrøm å ble sluppet forran en i køen, det var snillt tenkte jeg helt til jeg så at det var en prius som sto å ventet...

Regner med disse nye 3-seriene kommer i blackline versjon slik som bmw har som tradisjon ? Gjorde seg helt klart bedre uten chromen !

Men lyden og gasspådraget fra en 6er får du aldri av en turbomatet firer ;)
Sedan:confused: Du er jo ikke seksti helt ennå? :rolleyes::D

Edit: De 40 og mer til får du igjen ved resalg. Du skal forresten ut med ganske mye om du kjøper ny og legger i litt utstyr. Tipper 320d lett bikker 500..

Det blir minst 140k i ekstra, og da har jeg droppet alt unødvendig tull, men slik er det med BMW. Da blir det over 570k for en 320i, men så får du jo nesten 35k i rabatt gjennom bondelaget da :) + evt kampanjer på pakker osv.

Det skal jeg. Da får jeg de svarene jeg trenger. Først må de bare få inn en med riktig motor og seter, og helst riktig understell. De har bare diesel foreløpig.

Men tilbake til poenget med tråden: Fet med svart grill?

Trur eg held ein knapp på grill med krom.
Svart grill ser litt "stor" og uferdig ut.
Dessutan så gjorde det seg med krom ved grøftelysa...

Var og tittet på nye 3ern her om dagen, og må si at den ser MYE bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Fikk tatt en liten snurr i en 320d, og selv om den gikk på flybensin må jeg si at det er en bil jeg umiddelbart fikk latterlig lyst på!
320i er også ganske kvikk, 0-100 på 7.3sek med manuell kasse og 184hk, det er like kjapt som min 1990 535i med 218hk :) Savner den bilen noe helt utrolig, kjører E46 316i nå. NEDTUR!

Var og tittet på nye 3ern her om dagen, og må si at den ser MYE bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Fikk tatt en liten snurr i en 320d, og selv om den gikk på flybensin må jeg si at det er en bil jeg umiddelbart fikk latterlig lyst på!
320i er også ganske kvikk, 0-100 på 7.3sek med manuell kasse og 184hk, det er like kjapt som min 1990 535i med 218hk :) Savner den bilen noe helt utrolig, kjører E46 316i nå. NEDTUR!

Men E46 er penest imho :cool:

Fin bil :)

Kjører selv en 2011 318i, og med fare for å høres ut som en gamlis, så tror jeg ikke jeg hadde hatt godt av å ha så mye større motor. Med f.eks. en 335i burde jeg egentlig bare kjøre rett bort til politihuset og levere inn førerkortet først som sist....

;)