Nye bilder av samlinga

Medlem
2. okt. 2010
Sted
Oslo
Hadde bare bilder som var tatt ett for ett, ikke noe sammenhengende. Og det går jo ikke an :)

MfyX1.jpg

dxAWp.jpg

JEfVm.jpg

o2Byf.jpg

4jVqq.jpg

NrJRy.jpg

qI8tq.jpg

Gjennomført kvasbo!
Liker godt Stowa-introen der og Omega er alltid Omega, ligeså JLC for å så runde av med Beaters ;)
Noe for enhver anledning her.

-er det lov å spørre hva siste uret er?
Skal ikke insinuere noe, men ligner veldig på det jeg sett på bukta av Parnis B-Uhr i store diametre.

Siste er en 44mm pilot bygget etter spesifikasjoner fra meg av helenarou.com. Oppdatert med ekte (og dekorert) ETA 6497 og safirglass. Er for stor for meg, så får lite håndtid.

Veldig flott samling. Liker meget godt Stowaene dine, og JLC-en står ikke tilbake for stort på sonen!

Jeg synes du har en veldig flott samling. Det kunne vært interessant om du kunne skrive litt om dem også. Jeg kjenner igjen noen av dem, mens andre vet jeg lite om.

Jeg synes du har en veldig flott samling. Det kunne vært interessant om du kunne skrive litt om dem også. Jeg kjenner igjen noen av dem, mens andre vet jeg lite om.

Tja, hva skal man si :)

Den første Stowaen (Marine) er en spesialutgave med skive av massivt sølv. Håndtrukket verk, solgt eksklusivt via Manufactum i Tyskland.

Stowa nr. 2 vet jeg faktisk ikke så mye om, den var en gave fra kona. Fra rundt femtitallet en gang, helt original. Håndtrukket den også.

Stowa Chronoen er siste tilskudd, også kjøpt på Manufactum i Tyskland etter lang tids sikling på den. Hadde egentlig tenkt å droppe den og kjøpe en Nomos i stedet, men da jeg fikk prøve den på hånda ble det impulskjøp. Skummelt med Stowa over disk :)

Speedyen er en Speedy. 3573.

Jaegeren var en gave, og det som starta meg på veien mot samling. Master Geographic (forrige modell), juvelen i samlinga. Neste klokke blir nok enda en Jaeger, denne gangen en Reverso.

Seikoen er en Seiko 5, ikke så mye å si om den, og den siste (piloten) er som nevnt over her spesiallaget til meg. Den er for stor for meg (44), så den blir veldig lite brukt. Synd, for den er pen.