Nye Breitling Superocean(masse bilder)

Medlem
22. nov. 2009
Sted
Oslo
Jeg var hos Bjerke å kjøpte denne klokken for 2 dager siden, tenkte jeg skulle dele noen bilder av den med dere.
Vet at det finnes delte meninger om denne klokken, men jeg digger den!
Det kommer en review etterhvert, men jeg har nettopp brukt en time på å lage en review som ble borte for meg:(
Så jeg tenker jeg bare slenger ut bildene mens jeg bygger opp selvtilliten til å prøve meg med en ny review:)

DSC_0295.jpg

DSC_0302.jpg

DSC_0303.jpg

DSC_0304.jpg

DSC_0305.jpg

DSC_0306.jpg

DSC_0308.jpg

DSC_0309.jpg

DSC_0312.jpg

DSC_0317.jpg

Jeg synes den nye Superocean er helt rå! Digger de fete viserne og fonten på teksten! Kan du forresten si meg hva lug to lug lengden er? Gleder meg til å prøvd en selv:D
Grattis med fet klokke!

+1!!
Jeg synes denne er så overtydelig at den slår det meste!
Veldig kul!:D

Takk for fine bilder.
Klarer ikke bestemme meg for om den nye SuperOcean er en innertier eller ikke.
Er veldig usikker på gummibezelen, og når det gjelder fonten svinger meningen mellom dødskult og bånn i bøtta.
Det hjalp å få noen bilder av den "i det fri". Den klokka begynner å se kulere og kulere ut.
Kanskje dette blir den neste MÅ HA :D

Kan du forresten si meg hva lug to lug lengden er?

Ser ut til at det står 20-18 på innsiden av gummireima. Dvs 20mm lug to lug. :confused:

Jeg synes den nye Superocean er helt rå! Digger de fete viserne og fonten på teksten! Kan du forresten si meg hva lug to lug lengden er? Gleder meg til å prøvd en selv:D
Grattis med fet klokke!

Takk for det,
Lug to lug har jeg målt til cirka 52mm..

Utrolig tøff klokke! Noe av det jeg verdsetter i en klokke er varighet/tidløshet, både i form av design, men også i materialvalg. Det jeg undres over er hvor godt gummibezelen vil holde seg om noen år? Vil den ikke morkne?
Men når det er sagt er klokken utrolig stilig :)

Utrolig tøff klokke! Noe av det jeg verdsetter i en klokke er varighet/tidløshet, både i form av design, men også i materialvalg. Det jeg undres over er hvor godt gummibezelen vil holde seg om noen år? Vil den ikke morkne?
Men når det er sagt er klokken utrolig stilig :)

Gummibezelen vil nok desverre bli fortere sliten en resten av klokken og om den er mye i saltvann og sol muligens morkne. Dette er selvfølgelig en ulempe med denne type bezel, men da kommer det til å være mulig å bytte bezelen.
Jeg har sett på utenlanske forum at dette har vært en "dealbreaker" for mange, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes gummi bezelen er en del av det som gjør denne klokken kul. så hvis jeg må legge litt penger i en ny bezel om noen år(hvis jeg fortsatt har denne klokken da) so be it!

Gummibezelen vil nok desverre bli fortere sliten en resten av klokken og om den er mye i saltvann og sol muligens morkne. Dette er selvfølgelig en ulempe med denne type bezel, men da kommer det til å være mulig å bytte bezelen.
Jeg har sett på utenlanske forum at dette har vært en "dealbreaker" for mange, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes gummi bezelen er en del av det som gjør denne klokken kul. så hvis jeg må legge litt penger i en ny bezel om noen år(hvis jeg fortsatt har denne klokken da) so be it!

Ja, det poenget kjøper jeg glatt. Det er helt knall med bezel i gummi, og er vel på en måte Breitling sitt svar på alle de ulike materialene produsentene har brukt i design av klokker de siste år. AP har jo solgt klokker med gummibezel lenge, og som en gummirem vil jo også en gummibezel slites... No problem!

Da er det jo ikke noe problem :) Kos deg med klokken!

Kjempe flott, gratulerer! Ser ut som kassen har en ganske moderat tykkelse med tanke på 1500m vanntetthet. Kan jeg spørre hva prisen er på denne klokken?

Kjempe flott, gratulerer! Ser ut som kassen har en ganske moderat tykkelse med tanke på 1500m vanntetthet. Kan jeg spørre hva prisen er på denne klokken?

Tusen takk!
Klokken er relativt tynn ja! Jeg hadde brukt denne i tre dager nå, så tok jeg på Panerai'en isted. Den virket som er kjempe iforhold!

Klokken starter på 18600 med den plastremmen og spennen jeg har. Så kostet den 19 noe med foldespenne og litt over 20 med lenke.

Må si at både bordet og klokka var innertiere!

Ser fram til en lengre review...:)
Når det gjelder lange poster (eller ikke nødvendigvis lange, men i alle fall slike som har tatt litt tid) er også jeg plaget med at jeg plutselig er utlogget når jeg skal trykke "legg til" eller "forhåndsvis", og ofte forsvinner hele innlegget - mildt sagt irriterende. Jeg har valgt å merke og kopiére teksten før jeg går videre, men det finnes sikkert mer avanserte løsninger.

Må si at både bordet og klokka var innertiere!

Ser fram til en lengre review...:)
Når det gjelder lange poster (eller ikke nødvendigvis lange, men i alle fall slike som har tatt litt tid) er også jeg plaget med at jeg plutselig er utlogget når jeg skal trykke "legg til" eller "forhåndsvis", og ofte forsvinner hele innlegget - mildt sagt irriterende. Jeg har valgt å merke og kopiére teksten før jeg går videre, men det finnes sikkert mer avanserte løsninger.
Jeg gjør også dette konsekvent - det vil si at jeg kopierer teksten over i en tekstfil som backup nå og da mens jeg skriver lange poster. Ikke for det at jeg har merket noe til dette problemet noen av dere rapporterer om, men fordi jeg flere ganger tidligere ved et uhell har kommet borti tilbake-knappen på musa eller trykket backspace mens fokus ikke er i tekstruta (slik at nettleseren hopper en side bakover), da forsvinner også all teksten. Og det er sykt irriterende når man har skrevet en stund!