Nye hender (eller hva man skal si..) - anbefaling?

Medlem
11. mai 2009
Sted
Gjøvik
Hei alle sammen

Jeg har en vintage heuer diver (844/3) i posten. Uret er i utgangspunktet i fungerende stand, men jeg tenker å modifisere det litt.
I den forbindelse tror jeg det hadde passet meget godt med nye visere (hands - hender? hva er egentlig det norske uttrykket?). Times-merkene har en deilig gulfarge og jeg tror det ville passet utrolig godt med nye visere i stilen til milsub (sword-hands), med gulaktig vintagepreg. Ganske like som Frodos milsub (som for øvrig er fantastisk vakker). Jeg er klar over at det finner forskjellige størrelse på både lengden og festeanordningene. Det jeg er ute etter er kun anbefalinger på forhandlere som kan tenkes å ha noe slikt jeg har beskrevet.

Noen som vet?

Anders

Jeg har ikke litt peiling på det du spør om, men det er en bruker her på forumet som er Heuer-mann og vel så det, som sikkert kan svare. Han heter Jarl fr. og har en blogg som heter Classic Heuers. Send ham en mail eller PM, kanskje han kan hjelpe.

Hei Anders,

980006_3.jpg

Min 980.006 med custom-hands.

det er enkelt å få tak i passende custom visere. Jeg har modifisert en Heuer 980.006 som er samme klokke som din 844, men med quartz-verk.
Viserne kjøpte jeg hos http://www.mkiiwatches.com

Billig og bra utvalg. Pass på og velg visere for sveitsiske ur, ikke Seiko.

Mvh
Jarl
http://www.classicheuers.blogspot.com

:eek: Hva er galt med de originale viserne?

DSCF0133.JPG

No offence,smaken er som baken osv... Har ikke noe imot modding,men på en gammel Heuer?Ville ikke ha gjort det mot noen av disse,selv om jeg hadde visst hvordan man gjør det ;)

Marius

Ingenting galt i de orginale mercedesviserne - tror bare det ville passet meget godt med "sverd-visere", hvis jeg finner noen som passer og matcher gulfargen i urskiven.

For meg er det litt gøy å ha muligheten til å modifisere litt, lage sitt eget ur ut av en gammel traver. Tror dette blir bra :)

Og; hva med ny bezel? Lett å få tak i - evt hvor?

Ja, dette er nytt for meg.

Takk for hjelpen!

Anders