Nye ledd til Speedmaster Professional 3570.50 2000 modell

U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Jeg er på utkikk etter nye ledd til min Speedmaster Professional 3570.50 2000 modell siden lenken er for liten. Jeg har lyst på to vanlige ledd og et halvt ledd.

Jeg har sett litt på Ofrei og ble litt usikker på hvilke ledd jeg må ha til min lenke.

Hvordan vet jeg hvilke ledd som passer min lenke?

Lønner deg seg å kjøpe fra Ofrei eller har forhandlere en grei pris for noe slikt her i Norge?

Akkurat når det gjelder kjøp av lenkeledd tror jeg faktisk du ikke sparer noe særlig på å kjøpe via Ofrei, når toll og shipping er betalt.

Hvilken lenke har du? Biller meg inn at du har 1998-lenken, den har to knapper på låsen som du må trykke inn for å få den opp, og en lenke som ikke blir tynnere fra kasse til lås. Stemmer dette?

1. Finn ut hvilken lenke du har (sannsynligvis 1998/849), står stemplet på
2. Se her
3. Ctrl-F 1998
4. Bestill det du vil ha

Takk for svar.

Lenken jeg har idag har ikke to knapper på siden.
På endlinksene står det 840 og på innsiden av claspen står det 1498/840.

IMAG0170.jpg

Nå har jeg forsøkt meg litt på egenhånd.

Hvis jeg skal ha nye ledd, stemmer det at dem heter OME-114ST1499?

Bør jeg bytte til claspen med to knapper?

Du kan uansett ikke bytte claspen uten å bytte lenken. Den lenken du har smalner inn, det gjør ikke den med push buttons. Synes det ser hakket mer elegant ut når lenken smalner inn mot claspen. Liker det.

Takk for hjelpen alle sammen.

Prøver enn norsk AD før jeg bestiller hvis det ikke er store forskjellen.

Det var noe jeg innbilte meg at en clasp med to knapper er sikrere:) Jeg syntes også den claspen jeg har per idag ser litt mer elegant ut som du sier Guybrush Threepwood. Beholder claspen inntil videre:)

Tar opp denne tråden igjen istedet for å lage en ny.

Nå har jeg vært veldig uheldig.

Jeg har prøvd å leke urmaker. Opplevde at claspen åpnet seg litt for lett. Prøvde derfor å bøye litt på pinnen som låser claspen. Jeg klarte å glippe tanga og klarte derfor å lage to stygger riper men det verste er at jeg klarte å knekke av litt av pinnen. Jeg har vært hos urmakeren etter dette uhellet og urmakeren ristet bare på hodet da han så hva jeg hadde gjort. Men det var ikke det verste han hadde sett av hva folk har prøvd å gjøre selv på sine klokker. Han sa at han ikke viste hvor lenge resten av den pinnen holder men jeg måtte vurdere å finne en clasp i tilfelle denne ryker etter noen måneders bruk.

Jeg skammer meg veldig, hvorfor dro jeg ikke bare til urmakeren med en gang. Jeg skal aldri gjøre noe slikt igjen utenom å bytte remmer.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik clasp uten å måtte bytte hele lenken. På claspen står det 1498/840.

Bilder:
20121221_143336_zps82471ecf.jpg

20121221_143347_zps244f68de.jpg

Tror nok du har havnet i en liten knipe her. Den låsen du har er ganske sjelden sammenlignet med den bredere push button claspen som brukes på langt flere "årganger" av 3570.50. Send en mail til Ofrei og forklar ståa :) Det er nesten så det blir enklere å kjøpe en helt ny lenke, men det blir nok ganske dyrt :(

Takk for hjelpen folkens:)

Jeg har nå fått en tilbakemelding av Bob Ofrei.

Claspen jeg er ute etter er fremdeles mulig å få tak i. Leveringstid er 4-6 uker.

Den heter: OME-117ST1498840

Omega Bracelet Clasps
Omega Bracelet Clasps

Sent svar, så aner ikke om det nå er i seneste laget og irrelevant, kanskje ikke engang korrekt for din lenke. I første post skriver du at du ønsker deg et halvledd. Dette har jeg forsøkt å kjøpe til min, men flere ADer sier at dette ikke finnes. Litt rart, men virker som det stemmer.

Lykke til med fix.

lenke ledd

jeg har nok slike ledd liggende, når det gjelder å stramme låser , så er det mulig å gjøre det , men det skal aldri gjøres på den måten å bøye den lille tapppen , det som skal gjøres er å forandre spennet på selve delen som blir låst av den lille tappen.
tror jeg har en slik lås som du kan kjøpe

roger sveian

Takk for rådet rsvei, det var dumt av meg å prøve på noe slikt. Det var en dyrtkjøpt erfaring.

Takk for tilbudet men jeg har nå bestilt slik lås fra Ofrei som allerede er trukket penger for fra min konto.