Nye leketøy

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Oslo området
Min gamle Ixus 500 var ikke lenger brukbar (kunne ihvertfall ikke ta bilde av klokke med et så dårlig kamera;) så den måtte byttes ut med storebror Ixus 105. Selgeren var utrolig grei og jeg fikk også dette med på kjøpet.:eek:

sinn009.jpg

sinn007.jpg

Neste som står på lista er macrolinse:D

Gratulerer med nytt kamera!

600D er et meget godt kamera som en kan ta "proffesjonelle" bilder med. Eneste problemet er at dersom du får dårlige bilder kan du ikke skylde på kameraet....

Forståelsen av lys er nøkkelen, utstyr har lite å si (til en viss grad selvsagt). Bare se på f.eks Bullit som lager magi med et par ikea-lamper, og Moore med iphone-bildene sine. Heldigvis gjør digitalalderen det litt lettere og billigere å øve seg.

Oioi!
Gratulerer så mye med første speilrefleks! Et dedikert macro objektiv vil være en flott investering (kjøp gjerne brukt) og vil gi deg mye albuerom for kreativitet.
Ta deg god tid til å bli kjent med de forskjellige funksjonene, det vil spare deg masse frustrasjon senere:)
Gleder meg til å se bilder!

Takk Tore og Vidar. Ja, lys er viktig. Lekte litt med kameraet i går kveld men det er ikke mye man får gjort med det hjemme hos meg. Det er nesten bare spotlight. Jeg får lete litt i boden og se om jeg finner noen lamper jeg kan leke med. Jeg får bare øve. Digitalalderen gjør at det ikke koster noe å ta dårlig bilde. Det er bare å slette og prøve igjen til man får det til like bra som Bullit.:D
Bildene hans er kunst. Tror ikke han trenger å være redd for at jeg skal ta over som Ts-beste fotograf.:D

Takk Bullit. Bilder kommer etter hvert. Selvfølgelig bilde av en klokke du kommer til å kjenne igjen. Min trofaste arbeidsklokke. Vi koser oss på jobb hver dag:)