Nye P.O med cal.8500 og keramisk bezel

Medlem
20. okt. 2011
Sted
Oslo
Hei!
Gått noen uker nå, men ikke fått postet ennå:
Klarte å skaffe meg en av de få nye P.O urmaker Per Christensen fikk inn i første omgang:D
Vet bildene er søpledårlige, men eneste kameraet jeg har for hånden akkurat nå!

Oslo-20111103-00048.jpg

Oslo-20111103-00047.jpg

Oslo-20111103-00046.jpg

Oslo-20111103-00045.jpg

Oslo-20111103-00044.jpg

Oslo-20111103-00043.jpg

Gratulerer med flott klokke :) Har prøvd denne på hånden selv og må si det er en av få Omegaer som er i nærheten av å "gjøre det" for meg.

PS: Du har helt rett hva angår bildekvaliteten :)

Ja, synes den er helt rå. Hørt av flere, inkludert ansatte på urmakeren, at denne scorte meget bra hos COSC- Faktisk en av tidenes beste;) Når det gjelder bildekvaliteten må jeg si jeg er skuffet på Blackberrys vegne- disse er tatt med nye bold 9900 mobilen(for de som er oppdatert på den fronten også). Burde jo tatt med digitalt kamera, men det ligger i vesken til fruen som er i utlandet:p

Gratulerer med flott klokke.
Har også prøvd en på armen og den funket greit ;)

PS: Skomaker Mathfjelds syn på Omega er ikke noe å bry seg om. Det ser du på skoene :D:D

heiheihei.... jeg sa jo for en gangs skyld at jeg liker en Omega. Uff, alt blir galt når det leses av en på 50 +

Gratulerer så mye med den nye PO, den er herlig:) Ps! Den blå har ikke kommet enda vel.. Men er rett rundt hjørnet om jeg ikke husker feil! Den er dog kunn i Titan vel..:(

Men bildene var, som du selv nevner, av laber kvalitet:( Så du får legge ut nye når du får kamera på plass:)

Grattis ! Må få prøvd en av disse på armen snart... Gikk du for den lille eller XL utgaven ?

Rålekker Omega, gratulerer * 600!:D HVordan føles den på armen? Er kal 8500 for tungt/høyt? Ser fantastisk ut, PO har virkelig fått et løft! Tipper det kommer en del PO kal 2500 for salg snart...

Enig i at du bør ta noen bedre bilder for vår skyld! ;)

eazy123: Gikk for 45,5. Har Seamaster M300 i ø41mm,synes den er litt liten,så ville prøve XL. Angrer ikke:D Den blir ikke for stor.

mikkemus23: Hvis man skal sammenligne mer med M300 da, så veier den betydelig mer! Men ikke sånn at du kjenner det etter 5min med klokken på armen. Føles ålreit ut på armen. Må si jeg digger nye bracelet med skruer på, istedenfor pinner:D Ser og føles faktisk litt mer robust:D

maghas9: "Den blå" er Liquid Metal utgaven. Har ikke sett den live, men sett noen bilder fra andre forumer: Den blir litt for "bling" tror jeg. I ordets rette forstand- metallet er mer glossy. Og klokken er kjapt 10 000 dyrere etter hva jeg har forstått(?) Altså 20 000 mer enn P.O 2500 og 10 000 mer enn P.O 8500...:s

VELDIG lyst å ta bedre bilder!

Gratulerer med flott klokke! Fikk prövt den og nye PO chronon på Heathrow tax-free for noen uke siden, passer bedre en störrelsen sier.

Hva koster den her i Norge? Og hva kostet den på taxfreen?

Så etter den på taxfreen i Helsinki og Seoul starten av november, men fant kun den gammle modellen. Skal heldigvis ut å reise igjen om få uker, så er det noe å hente så venter jeg heller, selv om det frister fært å kjøpe den nå. Ingen av de lokale Omega forhandlerene i nærheten av meg har den inne enda, er det kun noen få som har fått inn?

De har XL (45,5mm) utgaven hos Urmaker B.Andresen i Moss.

Den ligger på 38.500,- på lenke! Den ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder (som vanlig). Løp å kjøp ;)

er det sånn at urverket i denne er bedre enn i den forrige? siden det var noen som klagde på at det forrige hadde litt problemer?

Sikkert noen som kan svare bedre enn meg, men det sitter et cal.8500 "in house" verk i den nye modellen. Dette skal være et "bedre" urverk, hakket mer presist og "gjennomført". Vet at det har fått bra testresultater bla i Watchtime. Cal.2500 verket som sitter i den forrige modellen er også et meget bra urverk, men hadde vel noen barnesykdommer da det ble lansert. Har ikke hørt at det skal være noe problem med cal. 2500 nå lengre.

Så spm må vel være om det er grunn til å betale 10.000,- ekstra for cal. 8500 med keramisk bezel osv. Jeg synes prisen er helt grei med tanke på de oppgraderingene som er gjort.

....................... Så spm må vel være om det er grunn til å betale 10.000,- ekstra for cal. 8500 med keramisk bezel osv. Jeg synes prisen er helt grei med tanke på de oppgraderingene som er gjort.

Njaaaaaa. Jeg er enig i at cal. 8500 er meget presist. Om verket er robust over tid gjennstår å se. Men, bezel mekanikken er en annen historie. Jeg har enda ikke holdt en av de nye PO'ene hvor bezel 3-kanten (60 min.) lar seg sentrere 100 % overett kl. 12. Dette tyder på manglende kvalitetskontroll i min bok. Derfor ble min PO levert tilbake til importør for å korrigeres. Hvorfor min lokale urmaker ikke fikk en ny bezel ring for å foreta skifte selv vet jeg ikke. Kansje det er et større problem (sånn rent mekanisk) enn ved første øyekast.

Uansett, for armbåndsur i denne prisklassen burde ikke slike "skjønnhets" feil være tilstede.

Frode.

Dette har jeg faktisk opplevd selv, kjøpte en kliss ny PO i London for et par år siden og oppdaget etter noen timer at bezelen ikke var sentrert! Jeg gikk tilbake til AD og snakket med butikkens urmaker. Han sa det ikke kunne fikses der og da, så det endte med at jeg måtte bytte klokka til en ny.. Omega har et svakt punkt der tydeligvis!

hehe virker ikke veldig lovende når jeg skal gå til innkjøp av en klokke og vurderer omega po :p hehe!