Nyhetene fra Zenith

Medlem
14. feb. 2008
Sted
Oslo
Synes Zenith sine nye nettsider og modeller også fortjener oppmerksomhet. Virker som de er på vei litt tilbake til røttene. Mange fine dressklokker i Elite-serien.

Aller mest begeistret ble jeg imidlertid for El Primero Striking 10th. Desverre er det en limitert utgave, så prisen blir vel der etter.

Sistnevnte ur er bare fantastisk flott :cool:

Et lite bilde for dem som ikke gidder å se hele videoen:

zenith-el-primero-foudroyante-jumping-seconds-chronograph-2.jpg

Sekundviseren bruker altså en runde på 10 sekunder.

Den Zenith'en bare spiser seg inn i sjelen min.
Dere kjenner sikkert følelsen. Når du bare tenker mer og mer på en spesiell klokke og tilslutt ender med å drømme om den om natten.:roll:
Gudskjelov at det finnes likesinnede her som det går an å si sånt til uten å bli lukket inne med polstrede vegger.:D

Zenith har virkelig begynt å komme i form igjen, etter at de fikk ny sjef. Stilig konsept med at sekundviseren bruker en runde på 10 sekunder - men kan tenke meg at det krever litt tilvenning i begynnelsen!

(og ja, jeg kjenner virkelig følelsen - forleden kostet det meg epost til et tysk firma, og fler uker venting på hentelapp.. )

Herlig å se at Zenith er tilbake i ringen. Jeg har hatt flere Zenither og vært svært begeistret for dette merket helt til de fant ut at de skulle satse på russiske oligarker som kundegruppe. Dette resulterte i noen av styggeste harryklokkene som noensinne er kommet på markedet.

Jeg leste et intervju i et eller annet klokkeblad hvor den nye sjefen omtalte sin forgjenger på samme måte som Obama omtalter Bush - respektfullt og diplomatisk, men det ingen er i tvil om hva han synes om ham. Veldig begeistret for den nye El Primero serien hvor de lar subdialsene gå litt inn i hverandre slik som på 70-tallet

Endelig er Zenih på sporet igjen. De derre harry Defy urene er smakløse etter min mening.
Dette er riktig spor! Dritlekkert!:mrgreen:

Jeg har forhørt meg litt om striking 10th. Mener å huske at de skal ligge på ca. 60-70 tusen.

Etter all oppmerksomheten El Primerojubileumet fikk i fjor, har prisen på Zenith-chronographer fra 69-71 skutt i været. Flere jeg har sett er priset høyere enn jubileumsutgaven New Vintage 1969 fra 2009.