Nyttårsforsetter

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
... så er det den tiden på året.

Mitt er enkelt og greit, småbarnsfarskiloene skal bort i første to månedene av permisjonen.

Startdata: 01.01.2013 94cm rundt liv / 84kg på vekt
Delmål: 01.02.2013 90cm/80kg
Mål: 01.03.2013 86cm/76kg.
(til info så er dette fordelt på 181cm, ~30-åring)

Plan: vogntrilletur/ski + Low carb*

*Low Carb High Fat, tenkt meg inn i ketose årets første to uker så roe det ned noe.

Noen andre som har noen mål å dele, jeg vet det er lettere å holde dem hvis det blir sagt ut høyt

Har ambisjoner om å ikke drikke meg full i 2013.
Hovedgrunnen; blir mye jobbing.
Sekundærgrunnen; se hvordan selvdisiplinen er og evt forbedre den.

Men, det er ulovlig å si nei til ankerdram også smaker det utrolig godt. Så en øl eller glass vin eller noen cl whiskey en gang i blandt skal jeg tillate meg:)

Jeg har tenkt å gjøre det bra på skolen:p
Merket litt frafall på den fronten til jul, men blir vel kanskje alltid sånn:confused:

Trene masse, ble lite av det før jul:p

Ellers blir det å lære seg å selge unna deler av klokkesamlingen min. Blir nok vanskeligere enn jeg tror:eek:
Men har bestemt meg for hva som skal bort.

Har vel strengt tatt ingen uvaner eller ting som trenger å fikses på, annet enn å temme impulskjøpene og heller spare pengene til noe "skikkelig".:cool:

Har ambisjoner om å ikke drikke meg full i 2013.

Hadde et slikt år ... når jeg var på din alder ;) ... begrenset meg til allt opp til og med fire enheter per kveld (glass/shot/drink) - veldig grei erfaring det.
Opplevde at det vanskelige ikke er deg selv men omgivelsens forventinger og press.

... så er det den tiden på året.

Plan: vogntrilletur/ski + Low carb*

*Low Carb High Fat, tenkt meg inn i ketose årets første to uker så roe det ned noe.

Noen andre som har noen mål å dele, jeg vet det er lettere å holde dem hvis det blir sagt ut høyt
Low karb?? Sånt er for kvinnfolk min venn. Tro meg, trilleturer fungerer som bare det. Hvor gammel er poden blitt?

Mitt mål med en snart toåring, seksåring og emo svensk fru i hus er; Overleve hahahah:p

Har vel ingen store mål annet enn å få meg en ferie i sommer, gjøre det bra på skolen, kjøpe leilighet og dyrke denne hobbyen ihvertfall like mye som i 2012.

Har som treningsmål å løpe hvert fall en mil i uka, klare 450-500 kg fordelt på benkpress, markløft og knebøy. Samt trene den forbanna fettklumpen rundt navlen.

Jada, har noen slike forsetter jeg også.

- Ta førtiårskrisa ett år i forveien og trene mer. Har vært pliktoppfyllende med styrketrening denne høsten, men kardio har det vært dårligere med. Utgangspunktet er uansett skralt, så har alt å vinne :) Hadde vært hyggeligere å forlate 30-årene i bedre form enn jeg startet med, hvilket absolutt burde være innenfor rekkevidde.
- Være fornøyd med klokkesamlingen min (what?) :cool:
- Få virkeliggjort et par private prosjekter som aldri har kommet lengre enn skissestadiet. Lite økonomisk potensiale i dem, men muligheter for viktig faglige læring og litt karrierremessig PR. Gode tider i min bransje, men man kan bli litt lei av å implementere enda en jævla skjemaløsning på nett :rolleyes:
- Fortsatt (!) være verdens beste pappa :D
- Finne et nytt sted å bo til familien
- Selge min gamle leilighet og finne et nytt og freshere utleieobjekt å investere i

Mine forsetter er:
Å holde vekta. Gikk ned nesten 10kg på tre mnd. Og der skal jeg holde meg.:cool:
Ellers skal jeg opp i minst 12km/t i stødig joggetempo. Skal være fornøyd med mila på ca. 50min.
Redusere sigarbruken til kun helgene.:(

Skal prøve å slutte å snuse. Har snust aktivt siden jeg stumpet røyken for ca. 8 år siden. Ja, jeg vet at jeg erstattet en last med en annen. På tide å bli fri. Tidligere i år tok jeg første skritt å skiftet fra løs til portion. Det er ikke slik at siste snus blir tatt i år. Jeg må trappe gradvis ned.

Ellers blir det ingen klokkekjøp neste år. Vi kjøpte hus som blir ferdig i 2014, så det blir et nøkternt klokkeår. Heldigvis har jeg en trio jeg kan leve med, som dekker alle settinger.

Ai ai.
Snusslutt. Den er lei.
Sluttet selv å røyke sigaretter for mange år siden. No problemo!:cool:
Snusslutt derimot. Hjelpe meg så surt det var.
Det gjelder å stålsette seg skikkelig. Jeg begynte med å sette inn snuspengene på egen konto for å holde motivasjonen oppe. Det hjalp. Spesielt siden den kontoen vokste svært fort.;)

Når det kommer til nikotin er det kun en ting som har fungert for meg og det er cold turkey.

Mitt forslag er derfor å gå ut hardt og brutalt. Hiv snusboksen du nå har i lomma, ikke se deg tilbake. Ikke rør snus hverken på fylla, på jobb eller etter sex. Er du heldig er du kvitt suget i april.

Jeg gav opp og flyttet avhengigheten til nicorette tyggegummi. Funker gull men er jo fortsatt avhengig av nikotin..

Hadde som forsett for 2012 å lære å like oliven. Det gjekk bra.

For 2013 er målet litt meir mosjon og litt mindre god mat og kos i vekene.

Er realist, og set difor ikkje tal eller nummer på måla. Viktig å ha dei litt flytande - så kan ein justere undervegs:)

Ha ei strålande nyttårsfeiring!

summen av alle laster er konstant.

Mulig du greier å slutte med snusen. Men uvanen vil bli erstattet av noe annet. S.feks konemishandling.

summen av alle laster er konstant.

Mulig du greier å slutte med snusen. Men uvanen vil bli erstattet av noe annet. S.feks konemishandling.

haha! Ja, det stemmer. Etter at jeg sluttet å snuse kunne jeg ikke annet enn å finne meg en dame fra østeuropa! Så nå får jeg bank i stedet for snus.

Redigert av en moderator:
ErikR skrev:

Håper for guds, og bedre halv del sin, skyld du beholder dine laster.

Skille

Kontrollveiing her viser på 85.2kg - midtpådagenvekt. Like under eller nytt all-time-high.

@chrono, gikk ned 9kg med lavkarbo forrige permisjon med toåringen på 7-8 uker. Neste mann nå er 8måneder

Det er ikke noe forsett, men hvis jeg kommer meg ned på adamskater sin toppnotering, skal jeg være svært glad!

Har litt å gjøre for å få til det... :eek:

- Lese mer. Det ble lite skjønnlitteratur i 2012.
- Trene minst like mye som i 2012.
- Sykle mer utfor når snøen forsvinner.
- Mindre prokrastinering :rolleyes:

Og å realisere ihvertfall én av mange klokkeplaner..