Nytt Bruksur.

Medlem
12. okt. 2010
Sted
Inderøy
Heisann!

Er rimelig fersk på området, trenger derfor noen tips angående kjøp av klokke.

Stikkord for klokka:

-Robust.
-Dykker eller annet sportsur.
-Gjerne sort som basisfarge, men ikke et must.
-Minimum 40mm helst større.
-Brukbart urverk, helst ikke quartz.
-Ikke for klassisk i utseende, elsker Rolex sub, men vil ikke ha en kopi.
-Maks pris ca 10k.

Heisann!

Er rimelig fersk på området, trenger derfor noen tips angående kjøp av klokke.

Stikkord for klokka:

-Robust.
-Dykker eller annet sportsur.
-Gjerne sort som basisfarge, men ikke et must.
-Minimum 40mm helst større.
-Brukbart urverk, helst ikke quartz.
-Ikke for klassisk i utseende, elsker Rolex sub, men vil ikke ha en kopi.
-Maks pris ca 10k.

Dette høres ut som en perfekt beskrivelse av en brukt Tag Heuer Aquaracer..

Takk for tipset, Aquaracer er et godt alternativ, men leter i utgangspunktet etter noe mer ekstremt. Type Edox ice shark eller en Doxa o.l.

Du leter etter U-serien til Sinn.

For 10k kan du få enten Sinn U1 eller Sinn U1 SDR (på gummi med tegimented clasp).

Legger du litt ekstra i potten (4500,-) så kan du få deg en Sinn U2.

Sinn´s U-serie er i mine øyne verdens beste tool watch. Den tåler bokstavelig talt ALT! Søk på WUS, der er det et eget Sinn forum med masse reviews. Der har du også en kjekk bildetråd med en som hev Sinnen sin oppi en bøtte med vann og lot den stå i fryseren i 24 timer. Han måtte hakke den ut fra isen. Det mekaniske ETA-verket gikk under hele prosessen.

Spec`n på U-serien er i en klasse for seg selv.

Du leter etter U-serien til Sinn.

For 10k kan du få enten Sinn U1 eller Sinn U1 SDR (på gummi med tegimented clasp).

Legger du litt ekstra i potten (4500,-) så kan du få deg en Sinn U2.

Sinn´s U-serie er i mine øyne verdens beste tool watch. Den tåler bokstavelig talt ALT! Søk på WUS, der er det et eget Sinn forum med masse reviews. Der har du også en kjekk bildetråd med en som hev Sinnen sin oppi en bøtte med vann og lot den stå i fryseren i 24 timer. Han måtte hakke den ut fra isen. Det mekaniske ETA-verket gikk under hele prosessen.

Spec`n på U-serien er i en klasse for seg selv.

Min første tanke var at du trenger en omega Seamaster, men mer ekstremt så støtter jeg Sponon 100%. + 1

Stowa, Sinn, Archimede, MkII har rimelige dykkerklokker.

Min første tanke var at du trenger en omega Seamaster, men mer ekstremt så støtter jeg Sponon 100%. + 1

Ellers støtter jeg forslaget om en Seamaster hvis budsjettet tillater dette. Legg forøvrig merke til ordvalget "trenger".
En fin klokke er et primærbehov i disse kretser. :p

Aah, litt for sen.. Men ville anbefalt deg Dievas Vortex som jeg selv også har. Vurderte selv lenge Helson Shark Diver, men den ble litt i største laget for min del. Rett og slett en sjefsklokke i mine øyne. :D

http://www.gnomonwatches.com/product-detail.asp?pid=85

Uansett, kos deg med Helson Shark Diver! Havner vel i samlingen min med tid og stunder tenker jeg..

jeg liker den kobold-looken!

forøvrig et godt valg med helson, basert på det jeg har lest og bilder :)