Nytt familiemedlem

Medlem
28. juni 2011
Sted
Helgeland
Deler noen bilder av et nyinnkommet ur. Som vanlig beklager jeg crappy bildekvalitet:( Mobil i dårlig lys blir aldri bra.

Hadde egentlig ikke planer om flere innkjøp på en stund, men sykdommen sitter enda i og jeg har vel hatt et uutalt men latent behov for et litt mer dressy ur. Når så ingen andre av asylantene tok ansvar måtte jeg bare sørge for at denne kameraten fikk et godt nytt hjem.

Kjent eske:
Kjentmerke.jpg

Wooden boks - en forandring fra standard boksen til Omega:
woodenbox-enforandringfrastandardboksentilOmega.jpg

Sen 2005 modell
sen2005modell.jpg

Profil. Sitter på en Hirsch av noe slag, og original deployant
profil.jpg

Small second, power reserve, date. Omega DeVille co-axial power reserve (4832.50.31). Calibre 2627, en variant av gode gamle 2500 som jeg har i et annet ur.
smallsecondspowerreservedate.jpg

Wrist shot
Paringlanken.jpg

Mine tre Omegaer:
FamiliebildeI.jpg

De samme tre
FamiliebildeII.jpg

Tok meg også den frihet å låne et bilde fra den vide verden, for å yte uret litt rettferdighet:
Bildelaringntfranettet.jpg

Foreløpig inntrykk er meget bra. Størrelsen er fin for denne type ur, snaut 39 mm. Liker power reserven, den gjør ikke for mye av seg, samtidig som den gjør skiva litt mer spennende. Gjør på en måte at uret blir en mellomting mellom dress og sport, og ikke for fint for en enkel kar fra (opprinnelig) landet. Var også i stuss på hvitt datofelt med sorte tall og ikke omvendt, men også dette faller i smak. Tror nok remmen ryker om ikke lenge, har mer sans for en croco som vist på det lånte bildet.
Urverket er det sikkert delte meninger om, jeg har god erfaring med 2500 (som vel igjen er basert på en ETA-variant) som denne bygger på. Og en lokal AD med co-ax sertifisering når behov for service melder seg.

Til puristene; Speedmasteren hadde en liten høneblund når bildene ble tatt, den har nå våknet og justert seg i takt med resten av familien.

Grattis!

Denne var ukjent for meg, men et spennende bekjentskap!
Tre flotte Omegaer til hvert sitt bruk du har der...

Gratulerer så mye. Nydelig og allsidig trio du har der, og akkurat denne modellen var et hyggelig nytt bekjentskap for meg.

Litt uvanlig, denne har jeg ikke sett før, stilig klokke.
Flott tilskudd til samlingen, gratulerer:)