Nytt fra Panerai på SIHH

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Sted
Oslo
Hva kan vi vente oss fra Officine Panerai i år?
En smakebit:
[video]http://www.panerainovelties.com/video/special_features/Submersible_Sihh_2015.mp4[/video]

18800 euro for en klokke med equation du temps, 8 dagers gangreserve, og perpetual kalender (eller var det annual?) synes ikke jeg er dyrt.

Pam616

Denne er dessverre ikke "my cup of tea".
Carbotech ser litt for mye ut som en slags plast"legering" :(

En PAM (i mitt hode) bør helst være i stål! :cool:

Denne er dessverre ikke "my cup of tea".
Carbotech ser litt for mye ut som en slags plast"legering" :(

En PAM (i mitt hode) bør helst være i stål! :cool:

Enig, Carbotech var ikke pent. Men, bare stål? Hva med gull og titan? Så vidt jeg ser kan man ikke få 1950-kasse, tobacco dial og gullvisere på stålmodellene :mrgreen:

Jeg likte 616. Gøy at de prøver seg med nye materialer, spent på hvordan den oppleves på armen.

Jeg likte virkelig PAM 516, aka Radiomir 1940 Equation of time! Komplikasjonen equation of time er jo helt unyttig, men allikevel så fascinerende. Jeg liker spesielt utførelsen og hvordan de har fått til en årskalender? på skiven og allikevel bevare Panerai DNA uten at det blir rotete. Baksiden er elegant utført og graveringen er meget tøff. Noen som har oppdatering på pris?

front.png
fond.png

Jeg likte virkelig PAM 516, aka Radiomir 1940 Equation of time! Komplikasjonen equation of time er jo helt unyttig, men allikevel så fascinerende. Jeg liker spesielt utførelsen og hvordan de har fått til en årskalender? på skiven og allikevel bevare Panerai DNA uten at det blir rotete. Baksiden er elegant utført og graveringen er meget tøff. Noen som har oppdatering på pris?

front.png
fond.png

De kommer til å lage kun 200 stk av den (516) og 100 stk av PAM601 så det blir ikke så lett å få tak i de.

Prisene finner du her.
http://www.philippinewatchclub.org/forum/viewtopic.php?f=40&t=38747

Redigert av en moderator:
De kommer til å lage kun 200 stk av den (516) og 100 stk av PAM601 så det blir ikke så lett å få tak i de.

Prisene finner du her.
http://www.philippinewatchclub.org/forum/viewtopic.php?f=40&t=38747

Takker!

Innser jo selv at disse blir svært vanskelig å få tak i. Prisene er jo også høye, så dette får bli en klokke å drømme om. Er jo lov å håpe at de setter equation of time i en standard serieprodusert Panerai etterhvert også da.

Når det er sagt så liker jeg ikke Mare Nostrum. Det må være noe av det styggeste Panerai har klart å hoste opp på en god stund. Modellen har en historisk bakgrunn, men historien er drøy for å si det mildt. Hedre Italias og dermed Aksemaktenes seire i 2. verdenskrig er bortenfor enhver kritikk og jeg undres over at ikke klokkeverdenen fordømmer dette! Det blir litt som at A. Lange skulle hedre Tysklands seire i Frankrike med en spesialutgave! :mad:Battle of France.

1421690441356

På side...
@KMK9000... Frankrike var dessverre delt til enden av krigen.
M.Petain var en forræder som for å si det sånn "ga" Frankrike til Hitler...

Du har nok faelt lite peiling gitt! Burde holde deg til klokker.
Hadde ikke tenkte å skrive en bok om det men kanskje du kan?
Til og med Jean Moulin ble gitt(ikke en gang solgt) til Klaus Barbie...
Jacques Baumel viste hvem som gjorte det men han måtte holder det for seg selv i mange tiår pga represalier sannsynligvis(eller det vet folk som kjente han)
Å påstå at alt av det der var ikke skitne spill og forræderi er ikke smartere heller @Julien.
http://no.wikipedia.org/wiki/Philippe_Pétain

front.png
fond.png
Jeg kjøpte den 516 til slutt jeg :)

• Liker
Reaksjoner: KMK9000 og Gin